جریان‌سازی فرهنگی را با تولید آثار رضوی دنبال کنیم
کد خبر: 4138796
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

جریان‌سازی فرهنگی را با تولید آثار رضوی دنبال کنیم

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های هنری رضوی گفت: باید بتوانیم تولیدات آثار فاخر و اثرگذار هنری را در فضاهای رسانه‌ای کشور منتقل کنیم و جریان‌سازی فرهنگی در این زمینه انجام دهیم.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از فارس،‌ مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) شب گذشته، 15 اردیبهشت‌ در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه بتوان این جشنواره را در سال آینده در بخش بین‌المللی برگزار کرد، گفت:‌ باید بتوانیم تولیدات آثار فاخر و اثرگذار هنری را در فضاهای رسانه‌ای کشور منتقل کنیم و جریان‌سازی فرهنگی در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به قرابت ایرانیان به فرهنگ شیعی گفت: فرهنگ ایرانیان با فرهنگ شیعی در آمیخته است و درآمیختگی هم به‌صورت هنرمندانه است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، این مسئله را مرهون حضور امام رضا(ع) دانست و افزود: با شهادت امام رضا(ع) جریان فرهنگ اسلامی در فرهنگ بومی ایران مشاهده می‌کنیم و امروز فرهنگ رضوی با فرهنگ ملی ایرانیان با هم آمیخته شده و در هنرهای هنرمندان ایران اسلامی تجلی یافته است.

سعیدی‌زاده اظهار کرد: هنرمندان ایرانی در تولید آثار فاخر هنری خود با مضامین فرهنگ، هنر و ادب در فرهنگ رضوی توانسته‌اند داشته‌های خود را به میدان عرضه هنر ارائه کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با حضور امام رضا(ع) تبدیل به سرزمین دیگری شده است که این حضور هم برکت برای ایران سرزمین داشته است، گفت: هنرمندان ما ظرافت و زیبایی را از درون معارف و فرهنگ رضوی بیرون کشیدند و به وزن، قافیه، رنگ، نقاشی و کلام و آوا تبدیل کردند.

سعیدی‌زاده تمام هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره‌های رضوی را دلداده و شیفته امام رضا(ع) دانست و گفت: لطف و کرامت علی‌بن موسی الرضا(ع) است که این ذوق و قریحه هنری را به این هنرمندان عرضه کرده است تا بتوانیم کنار این جریان هنری جریان فرهنگ شیعی و اسلامی را توسعه دهیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با یادآوری سیره این امام همام گفت: سیره امام رئوف با رأفت، مهربانی و دوست داشتن و احترام نسبت به دیگران همراه است و امروز هم در جامعه اسلامی نیازمند محبت، عقلانیت و زندگی توأمان با محبت و آرامش هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند همه انسان‌ها را با فطرت توحیدی آفریده است، گفت: نغمه‌ها و آوازهای ایرانی وقتی با فطرت توحیدی آمیخته و با فرهنگ رضوی همراه می‌شود، جریانی را برای انتقال این معانی آغاز می‌کنند.

انتهای پیام
captcha