مساجدی که از ائمه جماعت محرومند
کد خبر: 4138870
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
امام جمعه زیرکوه گلایه کرد؛

مساجدی که از ائمه جماعت محرومند

حجت‌الاسلام حسن صباغیان با اشاره به اینکه اتصال شورای فرهنگ عمومی به مساجد بسیار ضرورت دارد، گفت: بیش از 80 مسجد امام محله ندارد و این یکی از آسیب‌هاست؛ از طرفی امامزادگان قلب فرهنگی هر شهر هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوه، امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌جنوبی که در سالن شهید رجایی استانداری و با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، گفت: در تیرماه امسال قرار است کار بزرگی در جهت تقویت هویت ملی، الگوسازی و معرفی مفاخر و بزرگان علمی و ارزشی شهرستان زیرکوه اجرایی شود و آن برگزاری دومین اجلاسیه علما و طلاب شهرستان زیرکوه با محوریت بزرگداشت آیت‌الله اوحدی است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش نیاز به حمایت داریم، تصریح کرد: تمام مسائل جامعه ذیل فرهنگ است و اگر فرهنگ‌سازی نکنیم دچار آسیب خواهیم شد.

امام جمعه زیرکوه با تأکید بر توجه به حوزه فرهنگی برای حل مشکلات اظها کرد: فرهنگ مصرف نیز باید اصلاح شود، اما باید از خود بپرسیم که آیا به مسئله و مقوله فرهنگ به‌عنوان یک موضوع و رأس امور نگریسته شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد دوقطبی بین افراد باحجاب و بی‌حجاب از جمله کارهایی است که دشمن بر آن معطوف شده است، افزود: لازم است با نگاه ایجابی، ارشادی، رأفتی، ارشادی و تعامل دوستانه و تأثیرگذار این مسئله حل شود.

صباغیان با اشاره به اینکه موضوع دیگر بحث ایجاد فاصله بین علما و مردم است که اگر هوشیار نباشیم باید آسیبش را تحمل کنیم، تصریح کرد: باید به نقشه‌های هدفمند دشمن توجه و در مقابل، علمای طراز و فرهنگی را به مردم معرفی کنیم.

وی با تأکید بر توجه به جذب بیشتر افراد در حوزه‌های علمیه ادامه داد: تربیت کادر متخصص دینی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه اولویت‌های جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر بخواهیم تمدن اسلامی را پیاده‌سازی کنیم نیاز به طلبه‌های امام زمانی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

صباغیان با اشاره به اینکه برخی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد، ادامه داد: نگاه کارگزاران به فرهنگ باید تغییر پیدا کند؛ کار فرهنگی نیاز به توجه ویژه دارد که در این راستا مسئولان باید به فعالیت‌های هویت‌بخش اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی امروز علاوه بر فرهنگ انقلابی نیاز به پشتوانه دارد، اظهار کرد: برای پیاده‌سازی محله امام‌محور در شهرستان زیرکوه مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه در این شهرستان بیش از 100 مسجد فعالیت دارند که تنها 19 مسجد آن طلبه، امام محله و شهر دارند.

صباغیان با اشاره به اینکه اتصال شورای فرهنگ عمومی به مساجد بسیار ضرورت دارد، یادآور شد: بیش از 80 مسجد امام محله ندارد و این یکی از آسیب‌هاست؛ از طرفی امامزادگان قلب فرهنگی هر شهر هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha