یادمان‌های شهدای گمنام به قطب فرهنگی هر منطقه تبدیل شوند
کد خبر: 4139381
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

یادمان‌های شهدای گمنام به قطب فرهنگی هر منطقه تبدیل شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم یادمان شهدای گمنام در هر شهرستان تبدیل به قطب فرهنگی منطقه شود، گفت: نمایندگان بنیاد باید به‌عنوان متولیان امر، ارزش و جایگاه این شهدا را حفظ و آن‌را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی، در نخستین همايش سال ۱۴۰۲ که امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان و مدیران کمیته بانوان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شعار سال این بنیاد «ما متحدیم» است و با این هدف انتخاب شده که اتحاد از بدو انقلاب تاکنون یکی از عناصر اصلی نظام و رمز پیروزی انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل دو عنصر را رمز پیروزی برشمردند، افزود: نخستین عنصر ایمان و معنویت و دومین عنصر اتحاد و وحدت کلمه است و انسجام‌بخش این دو عنصر نیز ولایت است که به‌واسطه آن دین و امت متحد می‌شوند.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: مبنی بر آنچه امام راحل فرموده‌اند، در عرصه‌های پیش‌رو متحد هستیم و اجازه نخواهیم داد دشمن در ما رسوخ کرده و مانع این شود تا از راه شهیدان دور بمانیم.

وی مأموریت مهم بنیاد را که در دستور کار قرار گرفته، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت دانست و اظهار کرد: باید این مهم را با خلوص نیت و تکیه به علم، هنر، تکنولوژی و تجارب انجام دهیم و از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی تصریح کرد: در یک منطقه عملیاتی جبهه خودی در برابر دشمن، برای پیروزی از تمام توانمندی‌هایش بهره‌ می‌برد، بنابراین ما نیز باید برای این مأموریت خطیر از تمام پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همگانی و عمومی است و سن و سال در آن مطرح نیست. این حوزه به تمام افراد در جامعه مرتبط می‌شود و امروز دشمن برای اینکه به نظام لطمه بزند از کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده می‌کند، پس باید از اهداف دشمن جلوتر گام برداریم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: اگر برای فرزندان این کشور برنامه طراحی نکنیم و آنها را زیر خیمه ائمه حفظ نکنیم دشمن برایشان طراحی می‌کند و هدایت آنها را به دست خواهد گرفت.

وی دوران طاغوت را دوران فساد اعلام کرد و افزود: نسل‌های قدیمی این کشور در چنین دورانی رشد کرده‌اند و جمع کثیری از آنها هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند، پس ما می‌توانیم فرزندان خود را در دورانی که انقلاب اسلامی بر کشور حاکم است متدین و دیندار تربیت کنیم.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به عرصه‌های مهم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: چند عرصه مهم در بنیاد شامل یادمان‌های شهدای گمنام، یادآوری مناسبت‌های ملی و برنامه‌های محوری بنیاد وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد. یادمان شهدای گمنام نیازمند حراست است و به تعبیر امام راحل دارالشفا هستند و این مهم باید مورد کرامت قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: به‌دنبال آن هستیم یادمان شهدای گمنام در هر شهرستان تبدیل به قطب فرهنگی منطقه شود. شهدای گمنام امامزادگان عشق هستند و ظرفیت بالایی دارند و نمایندگان بنیاد باید به‌عنوان متولیان امر، ارزش و جایگاه این شهدا را حفظ و آن‌را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع و عرصه دوم، مناسبت‌های ملی و مذهبی است تا فرصت و ظرفیت ایجاد کنیم، برای نمونه در سال ۴۳ رویداد بزرگی رخ داد که باید گرامی شمرده شود و مردم باید این روزها را بشناسند و درس زندگی از آنها بگیرند، وظیفه ما نیز آن است تا این رویدادها را بازخوانی کنیم و وقایع را برای همگان نشر دهیم.

یوسفعلی‌‎زاده عرصه سوم را برنامه‌های محوری بنیاد اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها طوری طراحی شده که مبنای اقدامات بنیاد را در تمام حوزه‌ها مشخص می‌کند و باید در این مرحله تمام تلاش خود را برای انتشار آثار شهدا به نسل‌های آینده انجام دهیم.

وی تأکید کرد: مسئولان و اعضای فعال در دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های استان به‌صورت جهادی و مخلصانه برای رضایت پروردگار و شهدای عالی‌قدر هشت سال دفاع مقدس خدمت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: تاکنون ۱۲۹ نقطه در استان شهید گمنام تدفین شده که هر نقطه یک مکان متبرک برای توسل جستن به خون شهدا و ادامه دادن راه پاک آنها است. خراسان رضوی ۱۸ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام
captcha