خانواده شهدای جهادگر بلاتکلیفند/ نیاز به اقدام عاجل مجلس
کد خبر: 4139473
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
حجت‌الاسلام محسن درستکار:

خانواده شهدای جهادگر بلاتکلیفند/ نیاز به اقدام عاجل مجلس

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور با بیان اینکه 58 خانواده داغدار چشم‌انتظار تصویب قانون شهدای جهادی مظلوم هستند، از مجلس انقلابی خواست در پیگیری و تصویب طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی تعجیل کند.

محسن درستکارحجت‌الاسلام محسن درستکار، رئیس مجمع عالی جهادگران کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به فرارسیدن بیست و سومین سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار کرد: تشکیل این نهاد به فرمان مقام معظم رهبری برکات ارزشمند و عظیمی داشت.

وی اظهار کرد: سرمایه گرانقدر گروه‌های جهادی طی این 23 سال، درخت تنومند و تناوری است که با حضور ملت شریف و شهیدپرور تشکیل و نقش‌آفرینی می‌کند. طی این 23 سال شاهد آن بودیم که در تمام بحران‌ها (سیل، زلزله، کرونا و ...) عزیزان جهادگر در کنار مردم و مسئولان خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام درستکار ادامه داد: با تشکیل مجمع عالی جهادگران، این مجمع هدایت و نظارت بیش از 42 هزار گروه جهادی، کارگروه‌های تخصصی 12 گانه و قرارگاه‌های جهادی را در 32 استان و 543 نقطه که متشکل از جوانان مؤمن، مخلص، متعهد، انقلابی است، به عهده گرفت.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور تصریح کرد: در سال 1402 به رشد و کیفی‌سازی گروه‌های جهادی با برگزاری دوره‌های تخصصی توانمندسازی و کارگاه‌های آموزشی، تعمیق خواهیم بخشید و برنامه‌های آن‌ها را به صورت قرارگاهی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: خون شهیدان جریان‌ساز است و مسیر جهاد به برکت خون شهدای جهادی ادامه دارد؛ اما جای سؤال است که چرا بعد از دو سال و نیم که از ورود اصلاحیه قانون سازمان بسیج سازندگی به مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، این مهم در مجلس معطل مانده است؟! با توجه به اینکه این طرح در کمیسیون امنیت ملی رأی آورده است و دو مرحله در قالب طرح‌های دوفوریتی با رأی 104 نماینده به امضا رسیده، ولی متأسفانه هنوز به صحن علنی مجلس شورای اسلامی راه پیدا نکرده است.

حجت‌الاسلام درستکار اظهار کرد: قانون شهدای جهادی یکی از موضوعات مهم این اصلاحیه است. طی این سال‌ها 58 نفر از جهادگران مخلص، جان عزیزشان را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند. جای بسی تأسف است که در دولت و مجلس انقلابی که 90 درصد نمایندگان با این طرح موافق هستند، عده‌ای از مسئولان که منافع و مطامع آن‌ها در خطر است با این موضوع مهم مخالفت می‌کنند.

وی بیان کرد: خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی عرض می‌کنم که بنده به کرات این مهم را از تریبون‌های مختلف اعلام کرده‌ام. از شما و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که به این مهم رسیدگی کنید. بدانید و آگاه باشید که 58 خانواده داغدار چشم‌انتظار تصویب قانون شهدای جهادی هستند.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: بلا شک «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ». بار دیگر عهد می‌بندیم که در راه آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در جهت تحقق عدالت و پیشرفت و اهداف متعالی این نظام لحظه‌ای درنگ نکنیم.

انتهای پیام
captcha