دستگاه‌های دولتی در حوزه فرهنگ و رسانه در موضع فعال قرار گیرند
کد خبر: 4140401
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دستگاه‌های دولتی در حوزه فرهنگ و رسانه در موضع فعال قرار گیرند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی در حوزه فرهنگ و رسانه باید فعال شوند گفت: دشمن شبانه‌روز در جنگ رسانه‌ای در تمام ابعاد اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی تلاش می‌کند و در حوزه فرهنگ و رسانه باید دستگاه‌های دولتی در موضع فعال قرار بگیرند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه دولت مستکبر آمریکا دچار اشتباه محاسباتی شده است و جمهوری اسلامی ایران تسلیم زیاده‌خواهی غرب نخواهد شد، گفت: غرب باید رویه خود را اصلاح کند که البته بازگشت از مسیر اشتباه کمترین خواسته ایران از دولتهای اروپایی است.

وی ادامه داد: حمایت از فتنه و آشوب‌های پاییز سال گذشته در ایران، اشتباه بزرگ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود و امروز هم شاهد تجزیه و افول جریان اپوزیسیون هستیم و آمریکا به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران ابراز تمایل کرده است.

آل‌هاشم، افزود: امروز قاعده مواجهه با ایران قدرتمند تغییر کرده است و غرب باید متوجه این تغییر باشد؛ آمریکا نباید به جای اصلاح خود از ادبیات و سیاست مخرب استفاده کند.

خطیب جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مهر تائیدی بر پیروزی محور مقاومت به رهبری ایران در مقابله با یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های مشترک آمریکا و شرکای منطقه‌ای این کشور در طول یک دهه است.

وی با بیان اینکه پیروزی محور مقاومت به رهبری ایران به نمایش گذاشته شد و قطعاً این اتفاق نشان داد که جهان در حال تغییر است گفت: همه به این باور رسیده‌اند که در مواجهه با جبهه مقاومت، مواضع سرسختانه خود را کنار بگذارند و برای شکل‌گیری منطقه قدرتمند از اتکا به جریان غرب پرهیز کنند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: تحولات اخیر در منطقه نشان داد که جایگاه ایران و محور مقاومت بسیار گسترش یافته است و این جریان می‌تواند در مقابله با رژیم صهیونیستی معنای خاصی پیدا کند.

آل‌هاشم، تصریح کرد: دکترین امنیتی اسرائیل برای مهار ایران دچار چالش‌های بسیار جدی شده‌ است و در وضعیت فعلی که اسرائیل در شرایط ضعف قرار دارد، جهان اسلام به این سمت می‌رود که روی مسئله اصلی خود یعنی فلسطین تمرکز و بخش‌های عمده این توطئه را خنثی‌سازی کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی در حوزه فرهنگ و رسانه باید فعال شوند ادامه داد: دشمن شبانه‌روز در جنگ رسانه‌ای در تمام ابعاد اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی تلاش می‌کند و در حوزه فرهنگ و رسانه باید دستگاه‌های دولتی در موضع فعال قرار بگیرند.

وی گفت: امروز میدان نبرد در جنگ ترکیبی میدان بسیار وسیعی است و همه وظیفه دارند از فرهنگ ناب مردم صیانت و پاسداری کنند و نزدیک کردن فرهنگ عمومی مردم به سمت هویت دینی یک ضرورت است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: سه خصلت وجود دارد که نشانه نفاق است و در هر کسی این سه خصلت باشد، نشانه نفاق است ولو اینکه صاحبش اهل نماز و روزه باشد و «دروغگویی حتی به شوخی، تخلف به وعده و خیانت درامانت» این سه خصلت هستند.

خطیب جمعه تبریز، به رفتار سیاسی و اجتماعی امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان مرد علم و دانش و تشکیلات بودند؛ محفل درس و میدان آموزشی ایشان بی‌نظیر بود.

انتهای پیام
captcha