دشمن به هویت ایرانی ـ‌ اسلامی هجوم آورده است
کد خبر: 4141786
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

دشمن به هویت ایرانی ـ‌ اسلامی هجوم آورده است

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه ایرانی‌ها دارای یک ریشه، هویت و اصالت اصیل اسلامی و ایرانی هستند، گفت: دشمن به هویت ایرانی اسلامی هجوم آورده است و قصد دارد این هویت را از ملت ایران بگیرد.

حجت الاسلام فاضل، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فاضل هیدجی، امام جمعه تبریز، امروز، 29 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه تبریز همواره در طول تاریخ به هویت شیعی معروف بوده است، گفت: تبریز باید دوباره سردمدار هویت شیعی شود.

وی اظهار کرد: علمای بزرگ نجف نیز در دوران گذشته، تبریز را پشتوانه شیعه می‌دانستند و علمای بزرگی مانند علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری در این شهر تربیت شده و به عالم تشیع معرفی شدند بر این اساس باید تبریز سردمدار تربیت چنین بزرگانی شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه باید این علما را به عنوان هویت های اخلاقی به فرزندان خود بشناسانیم، اظهار کرد: از زندگی آن‌ها در رده‌های مختلف کتاب تهیه کنیم و هر جوان و کودکی با زندگی علامه طباطبایی آشنا شود امکان ندارد ارزش‌های دینی خود را رها کند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه علامه طباطبایی و سایر علما، افرادی الهی و به تمام معنا بندگان صالح خداوند بودند، گفت: هر کس با یک بار دیدن این علما، انرژی، هویت و شخصیت می‌گرفت بر این اساس باید فرزندان خود را با زندگی این علما آشنا کرد.

فاضل هیدجی با تأکید بر اینکه عقاید، اخلاق، فقه، جامعه شناسی و روانشناسی شیعه، محور باشد، ادامه داد: امام صادق(ع) نخستین نشانه شیعه را آگاهی و خودکفایی در مسایل دینی، اجتماعی و سیاسی و به تعبیر امروزی بصیرت، می‌دانستند.

وی یادآور شد: آگاهی دهی، نخستین تلاش امام صادق (ع) بوده و این کار جلوی انحرافات را می‌گیرد و مسیر روشنی را برای زندگی به تصویر می‌کشد و در زمان کنونی بیش از پیش نیاز است تا فرزندان خود را با علم معنوی، علم الهی و علوم که از آن‌ها به علم زندگی تعبیر می‌شود، آشنا کرد.

امام جمعه موقت تبریز، دومین تلاش امام صادق(ع) را احیای هویت شیعی اعلام کرد و گفت: شیعه باید بداند که مکتب فکری دارد، خودکفا بوده و خداشناسی، پیغمبر شناسی، امام شناسی، اصول زندگانی و جامعه‌شناسی جدایی دارد و در هر چیزی قرآن و اخلاق را محور قرار می‌دهد.

فاضل هیدجی، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام علی (ع) و پرهیز از دروغ‌گویی، اظهار کرد: برای حفظ و ماندگاری هویت شیعی در جامعه باید روح امام علی (ع) در بین نسل ما و امور خانواده، ازدواج‌ها و مهدهای کودک‌ها جاودانه بماند و این چنین نسل ما از انحراف دور می‌ماند.

وی در خصوص محور سوم تلاش‌های امام صادق (ع) اظهار کرد: وقتی فرهنگ بیگانه هجوم آورد و دشمن تا نزدیکی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی شیعه آمد، باید صف خود را از دشمن جدا کرد و این سیره امام صادق(ع) است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: در زمان کنونی بخشی از دشمن فضای مجازی و بخشی نیز فضای حقیقی است و نباید کودکان را با کسانی که نماز را کم ارزش تلقی کرده و به هر بهانه‌ای به نماز، روزه، حجاب و ارزش‌هایی که پاکی قلب با آنهاست، بی‌حرمتی می‌کنند، آشنا کرد.

وی با تأکید بر اینکه روش امام صادق(ع)، دوری کودکان از فضای آلوده است، افزود: همه افتخارات در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در سایه باور جهان آخرت، هویت شیعی و هویت اصیل اسلامی است.

انتهای پیام
captcha