به واسطه مسلمان بودن تهدید به قتل شده‌ام
کد خبر: 4142425
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
شهردار لندن:

به واسطه مسلمان بودن تهدید به قتل شده‌ام

شهردار لندن در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد که به واسطه مسلمان بودنش در معرض اقدامات اسلام‌هراسانه قرار گرفته و حتی تهدید به قتل شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه العرب فی بریطانیا، صادق خان، شهردار لندن در گفت‌وگویی مطبوعاتی در مورد رنج خود از اسلام‌هراسی و دریافت موارد متعددی از تهدید به مرگ سخن گفته و تصریح کرد که این اقدامات بر سلامت روانی‌اش تأثیری منفی بر جای گذاشته است.

شهردار لندن که با روزنامه گاردین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بالطبع من سختی‌هایی که خودم متحمل می‌شوم را با سختی‌ها و مشکلاتی که برای پناهندگان ایجاد می‌شود، مقایسه نمی‌کنم؛ من زمانی که فعالیت وکالت خود را دنبال می‌کردم، متوجه این موضوع شدم که این افراد با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ البته من انتظار مهربانی از هیچ کسی هم ندارم، همچنان که از این موضوع که به‌عنوان شهردار لندن فعالیت می‌کنم نیز به کار خود افتخار می‌کنم.

صادق خان در بخش دیگری از سخنان خود درباره تهدیدهایی سخن گفت که در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه شده است و علت آن هم واکنش‌های بوده که پس از انتشار توییتی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بروز داده شده بود.

شهردار لندن با اشاره به حمله‌ای که در سال 2017 مسجد فینزبری پارک را هدف قرار داد، گفت: فرد تروریست درصدد هدف قرار دادن من بود و پس از اینکه نتوانست مرا پیدا کند، تصمیم گرفت جرمی کوربین و مسلمانان محله را هدف قرار دهد. توییت‌های ترامپ بیشترین نقش را در تحریک و تشویق تندورها برای هدف قرار دادن من داشت و باعث شد تا در شبکه‌های اجتماعی اقدامات نفرت‌انگیزانه‌ای علیه من صورت گیرد.

صادق خان خاطرنشان کرد که از سوی گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده نیز با تهدیدهایی روبرو بوده است؛ چرا که به باور این گروه‌ها یک فرد نمی‌تواند هم مسلمان باشد و هم ارزش‌های غربی را مد نظر داشته باشد.

صادق برای سومین بار به عنوان شهردار لندن در انتخابات شرکت می‌کند و امیدوار است شش دوره متوالی به کار در این سمت ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha