توسعه فرهنگ رضوی در اولویت فعالیت‌های بنیاد امام رضا(ع) است
کد خبر: 4142831
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

توسعه فرهنگ رضوی در اولویت فعالیت‌های بنیاد امام رضا(ع) است

مرتضی سعیدی‌زاده گفت: بنیاد در مأموریت خود به توسعه فرهنگ رضوی مبادرت کرده و عرض ارادت تمام اقوام ایرانی را در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه پیگیری می‌کند.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، شامگاه اول، خردادماه در برنامه اشاره سیمای خراسان‌ رضوی اظهار کرد: امسال در جشنواره امام رضا(ع) با هدف استعدادیابی و پرورش استعدادهایی درباره هنر رضوی به برپایی کارگاه‌های آموزشی مبادرت کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تمام جشنواره‌های امسال طیفی از کارگاه‌های آموزشی را به خود اختصاص داده به طوری‌که به ایده‌پردازی، نقد و بررسی و همچنین به بایسته‌های هنر رضوی پرداخته که این رویدادهای آموزشی به خلق آثار هنری هنرمندان منجر شده است.

سعیدی‌زاده تصریح کرد: امسال در حوزه گرافیک سه کارگاه آموزشی در حوزه پوسترسازی، کتیبه و پرچم دست یافتیم و خروجی این کارگاه در دهه کرامت در صحن و سرای حریم رضوی منقش و نصب شد.

وی افزود: در جشنواره بیست‌ویکم، جشنواره دانشجویی، دانش‌آموزی و روستایی را فعال خواهیم کرد و علاوه بر این در پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه و پویانمایی، عرض ارادت ۶۰ سال سینمای ایران را به ساحت رضوی نشان می‌دهیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: اکران فیلم‌های سینمایی قبل از انقلاب تاکنون که با موضوع «امام رضا(ع)» تهیه شده است در سینماهای قم، شیراز، شهرری و مشهد اکران می‌شود.

وی در تشریح جزئیات پانزدهمین جشنواره فیلم رضوی گفت: رونمایی از «اخت‌الرضا» به کارگردانی مجتبی طباطبایی همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) اولین فیلم این مجموعه بود و تا شب میلاد امام رضا(ع) فیلم‌های «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش، «آسمان هشتم» ساخته حسن نجفی، «بچه زرنگ» ساخته بهنود نکویی، محمدجواد جنتی و هادی محمدیان، «شب» ساخته رسول صدرعاملی، «دعوت‌نامه» ساخته مهرداد فرید، «به آهستگی» ساخته مازیار میری، مستندهای «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «مشهد مقدس» و «ایمان» ساخته حسین ترابی، سینمایی «زمزمه» ساخته خسرو ملکان و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی  به روی پرده می‌روند.

سعیدی‌زاده تصریح کرد: بنیاد در مأموریتی که برای خودش تعریف کرده به توسعه فرهنگ رضوی مبادرت کرده است و عرض ارادت تمام اقوام ایرانی را در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه پیگیری می‌کند. ۵۸۰ دقیقه آوا و نوای رضوی توسط بیش از ۷۰ هنرمند ایرانی از ۲۱ استان در حوزه موسیقی نیز تهیه و گردآوری شده است.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: این مجموعه با مشارکت آستان قدس رضوی توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) آماده شده که در موضوع عرض ارادت به ساحت رضوی از تمام اقوام ایرانی و در قالب صوتی و تصویری قابل ارائه به شهروندان است.

سعیدی‌زاده گفت: برای تهیه این تولیدات افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ravagh.shop محصولات را تهیه کنند، علاوه بر این در کتابخانه و مرکز اسناد و بانک جامع جشنواره دسترسی به مجموعه بنیاد میسر است.

انتهای پیام
captcha