حوزه‌های علمیه باید با قرآن مانوس باشند
کد خبر: 4143890
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

حوزه‌های علمیه باید با قرآن مانوس باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه اگر فرهنگ ناب قرآنی در جامعه حاکم شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد، گفت: به این خاطر حوزه‌های علمیه باید با قرآن مانوس باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، پنجم خردادماه، در مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شمالغرب کشور، گفت: از خدای متعال می‌خواهیم جامعه اسلامی ما را در سایه قرآن و عترت از هر آسیبی مصون بدارد و امت اسلامی را در سایه قرآن به عالی ترین فیض برساند.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین مسابقات قرآنی، توجه به قرآن روز به روز در حوزه‌های علمیه و جامعه ما بیشتر شود.

آل‌هاشم، افزود: در حوزه‌های علمیه توجه به قرآن و عترت خیلی مهم است؛ حوزه‌های علمیه به پایگاه‌های اصلی قرآنی در جامعه تبدیل شوند و قاریان ممتاز کشوری ممتاز از بین طلاب حوزه‌ها باشند تا بتوانند در راه روشنگری و هدایت مردم موفق عمل کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر فرهنگ ناب قرآنی در جامعه حاکم شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد و به این خاطر حوزه‌های علمیه باید با قرآن مانوس باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن یک ارزش است و تاثیرات و برکات بسیار فراوانی در فرهنگ جامعه کشورمان دارد از جمله برکات این مسابقات استعداد یابی و شناسایی چهره های قرآنی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مهمترین هدف از برگزاری مسابقات در حوزه‌های علمیه، ایجاد انس و علاقه طلاب با قرآن است؛ هر کس در مسابقات قرآن شرکت می کند برنده است.

وی گفت: قرآن راه تفکر برای بشر را باز کرده است و قرآن تنها کتاب شریعت نیست، که ویژه مسلمانان باشد بلکه کتاب معرفت و حکمت و جهان بینی جدید است؛ قرآن هم اخلاق دارد و هم شریعت و هم طریقت و هم معرفت و هم حکمت دارد.

آل‌هاشم افزود: قرآن برای آن نیست که آیات را فقط به خوبی بخوانیم، البته این هم امتیاز است اما تنها برای این نیست که با لحن زیبا فضای جمع را معطر کنیم و لذت ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران با انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری امام راحل و با هدایت مقام معظم رهبری و با حضور پرشور مردم صحنه افتخار می کنیم که مسیر قرآن را انتخاب کرده ایم. اگر به خودباوری و وحدت میان مسلمان ها و بازگشت به هویت اسلامی پایبند باشیم میتوانیم مسیر آینده کشور های اسلامی را بهتر از امروز بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در کشور ما باید ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم. باید در این مسیر قدم برداریم و ببینیم سهم حوزه های علمیه از این ده میلیون چه قدر است و همه این ها هم مقدمه ای باشد برای عمل به قرآن و گرنه با لحن خوب بخوانیم و خوب هم حفظ کنیم و تدبر هم داشته باشیم اما عمل نکنیم فایده ندارد.

انتهای پیام
captcha