اندیشه‌های امام راحل را بین دانش‌آموزان تبیین کنیم
کد خبر: 4144075
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

اندیشه‌های امام راحل را بین دانش‌آموزان تبیین کنیم

علی حجرگشت گفت: باید اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) را در بین دانش‌آموزان تبیین کنیم، زیرا یکی از مأموریت‌های اصلی ما معرفی شخصیت و جایگاه ایشان است.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در سخنانی با تأکید بر اینکه باید در قالب‌های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) را برای مخاطبان انجام دهیم، گفت: حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان رهبر جهان اسلام، روح عزت، اعتماد به‌نفس و هویت‌بخشی را در مردم کشورهای اسلامی زنده کرد.

وی افزود: امام راحل به‌عنوان یک فیلسوف، مجتهد و شخصیت برجسته علمی و مذهبی با تحول عظیم فکری و اعتقادی که در بین مردم جهان ایجاد کرد، نجات‌بخش مردم مظلوم از دست استبداد جهانی و دیکتاتورها شد. مهمترین اقدام و خدمت حضرت امام خمینی (ره) به مردم شناساندن دین اسلام به‌عنوان یک مجموعه کامل و جامع دینی بود؛ ایشان روح عزت را در جهان اسلام زنده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امام خمینی(ره) با ایجاد حکومتی اسلامی در عمل نشان دادند که نظریه جدایی دین از سیاست باطل است و یکی از هنرمندی‌های امام خمینی(ره) این بود که اختلافات در بین اعضای جامعه را رفع و اتحاد ایجاد کند. معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد، اختلاف دین‌براندازی که توسط بیگانگان طراحی شده بود را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه اکنون تبیین ویژگی‌های اخلاقی و سیره زندگی امام راحل از محورهای مهمی است که باید به آن پرداخته شود، تأکید کرد: لازم است اتفاقات تاریخی آن دوره و رویکرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم طاغوت برای دانش‌آموزان به زبان قلم و هنر با استفاده از فناوری نوین بیان شود که در این راه می‌توان با انجام مسابقات فرهنگی و هنری در راه شناخت و تبیین شخصیت امام خمینی(ره) اقدام کرد.

انتهای پیام
captcha