امیدِ خیر یکی از شاخص‌های انسان عاقل از دیدگاه امام رضا(ع) است
کد خبر: 4145277
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

امیدِ خیر یکی از شاخص‌های انسان عاقل از دیدگاه امام رضا(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای عاقل، نشانه‌های دهگانه‌ای بیان می‌کند که می‌توان از آن جایگاه و ارزش عقل را نیز به دست آورد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جشن میلاد باسعادت امام رضا (ع) که امروز، 11 خردادماه در تیپ ۲۲۸ ارتش جمهور اسلامی شهرستان سقزبرگزار شد، گفت: امام رضا (ع) در روایتی به نشانه‌های انسان عاقل اشاره می‌کند و وجود 10 ویژگی و شاخص را از نشانه‌های انسان عاقل عنوان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امیدِ خیر را یکی از شاخص‌های انسان عاقل ذکر کرد و افزود: دومین ویژگی انسان عاقل این است که خلق از بدى او در امان باشند و خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد و خیر بسیار خود را اندک شمارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه یکی دیگر از خصوصیات انسان عاقل این است که هرچه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود، بیان کرد: در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود، فقر در راه خدایش از توانگرى (توأم با فساد) محبوب‌تر باشد، خوارى در راه خدایش از عزت با دشمنش محبوب‌تر باشد و گمنامى را از پرنامى خواهان‌تر باشد.

وی در پایان به کمال نهایی انسان اشاره کرد و یادآور شد: انسان می‌تواند با پیمودن مراحل لازم هم در دنیا و هم در آخرت به کمالاتی نائل شود، کمالات انسان در دنیا مقدمه رسیدن به کمال در آخرت است.

انتهای پیام
captcha