رشد تولید در گرو عملیاتی‌شدن پایان‌نامه‌های دانشگاهی است
کد خبر: 4147261
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

رشد تولید در گرو عملیاتی‌شدن پایان‌نامه‌های دانشگاهی است

محمد کرمی با بیان اینکه پایان‌نامه‌ها باید به سمت اجرا و عملیاتی شدن بروند، گفت: مسائل سیستان‌وبلوچستان باید به دست دانشگاه‌ها حل شود تا استان به رشد و شکوفایی برسد.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه‌گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان به نقل از  روابط عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان‌وبلوچستان امروز، 22 خردادماه، در حاشیه نشست گفتمان هم‌اندیشی دولت و دانشگاه که در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی خواهان پیشرفت است باید با توجه به دانشگاه‌ها و بر پایه علم حرکت کند.
 
وی افزود: آموزش‌وپرورش رکن بسیار مهمی است و بعد از آن دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه علمی جامعه در پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های مختلف فناوری نقش مهمی بر عهده دارند، خوشبختانه اقداماتی در خصوص ارتباط بیشتر دولت و دانشگاه‌ها انجام شده اما باید بیشتر تلاش کنید چرا که ما نتیجه محصول را کف میدان می‌بینیم.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: کسی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود باید بتواند ده‌ها شغل برای خودش ایجاد کند، باید صادرات پایداری در استان داشته باشیم و از روش‌های علمی برای توسعه تجارت استفاده کنیم.
 
کرمی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در سیستان‌وبلوچستان آب است که البته اقداماتی در حال انجام است اما باید دانشگاه با پیش‌بینی درست ما را از معضلات آینده با خبر کند، در حوزه معادن اولویت ایجاد صنایع فرآوری است لذا شرکت‌های دانش‌بنیان باید پای کار بیایند.
 
وی اضافه کرد: در کنار هر یک از صنایع فرآوری معادن باید یک شهرک صنعتی شکل بگیرد تا علاوه بر برطرف کردن نیاز این صنعت تولید نیز افزایش پیدا کرده باشد، شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سرعت شکل بگیرد و با دانشگاه و صنعت ارتباط مستمر داشته باشند.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: باید در جذب هیئت علمی ارتباط با صنعت را در نظر گرفت چراکه صرفاً نوشتن یک مقاله بدون اجرا دردی از جامعه دوا نمی‌کند، جوان دائم در حال نوآوری است لذا باید با ایجاد تحرک علمی و رویدادهایی برای بارش فکری، برای پیشرفت جامعه برنامه داشته باشیم.
 
کرمی اظهار کرد: تبادلات علمی در دانشگاه باید انجام شود و صرفاً گرفتن یک مدرک به تنهایی کافی نیست، پایان نامه‌ها باید به سمت اجرا و عملیاتی شدن بروند، مسائل سیستان‌وبلوچستان باید به دست دانشگاه‌ها حل شود تا استان به رشد شکوفایی برسد.
انتهای پیام
captcha