تصويب منشور بازیکنان مسلمان علیه نژادپرستی در یک باشگاه انگلیسی
کد خبر: 4147931
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

تصويب منشور بازیکنان مسلمان علیه نژادپرستی در یک باشگاه انگلیسی

یک باشگاه ورزشی انگلیسی منشوری را تحت عنوان «منشور ورزشکاران مسلمان» برای مبارزه با نژادپرستی تصویب کرده و به امضا رساند.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، باشگاه کریکت یورکشایر انگلیس منشور ورزشکاران مسلمان را برای نشان دادن تعهد خود در راستای تحقق مساوات و برابری و تنوع و مشارکت بین بازیکنان و کارمندان و طرفداران مسلمان خود امضا کرد.

این اقدام پس از آن که عظیم رفیق، بازیکن مسلمان سابق این باشگاه با اقدام نژادپرستانه روبه‌رو شد، از سوی این باشگاه ورزشی انجام شد.

سازمان ستارگان ورزشی مسلمان انگلستان، به عنوان سازمانی که برای توانمندسازی و حمایت از جامعه ورزشی مسلمانان فعالیت می‌کند، امضای منشور خود با باشگاه کریکت یورکشایر را اعلام کرد.

این سازمان در حساب توییتر خود با اشاره به این موضوع نوشت: سازمان ستارگان ورزشی با افتخار اعلام می‌کند که باشگاه کریکت یورکشایر در ادامه تعهد خود به برابری و تنوع، منشور ورزشکاران مسلمانان را امضا کرده است.

به گفته رسانه‌ها، این باشگاه به بیش از 75 باشگاه ورزشی و سازمان می‌پیوندد که منشور سازمان ستگاران ورزشی مسلمان انگلیس را از زمان راه‌اندازی آن در ژوئن 2021 امضا کرده‌اند.

این منشور امضا شده شامل 10 بند است که از آن جمله می‌توان به تأمین فضاهای بدون الکل از جمله در جشن‌ها، تأمین مکان مناسب برای نماز، تأمین غذای حلال و اسکان کارکنان و بازیکنان روزه‌دار در ماه رمضان اشاره کرد.

باشگاه کریکت یورکشایر به دلیل ناتوانی در رسیدگی نکردن به مسئله نژادپرستی که عظیم رفیق، بازیکن سابق این باشگاه با آن مواجه شد، در انتظار محرومیت است. این باشگاه در مجموع به 4 مورد نژادپرستی اعتراف کرده است و کمیته انضباطی کریکت نشستی درباره محرومیت این باشگاه در 27 ژوئن برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha