فرهنگ «ما می‌توانیم» دستاورد انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4148171
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

فرهنگ «ما می‌توانیم» دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه القای فرهنگ «ما نمی‌توانیم» از روش‌های نظام سلطه بین ملت‌های مستقل است، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، القای فرهنگ «ما می‌توانیم» در کالبد جامعه است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 26 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به دور دوم سفر رئیس‌جمهور به این استان، گفت: ۲ بار سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی و تبریز، نشان می‌دهد که دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور کمر همت بسته است.

وی با اشاره به اهمیت این سفر در چند محور، اظهار کرد: یکی از این محورها، ایجاد باور در بین مردم در خصوص پویایی و عزم دولت برای تغییر شرایط و تلاش برای رفع مشکلات است.

آل‌هاشم محور دوم اهمیت این سفر را استقبال شایسته و فراموش‌نشدنی مردم آذربایجان و تبریز از رئیس جمهور اعلام و اظهار کرد: مردم این دیار با این استقبال شعور دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و با زمان‌شناسی خود شعار همیشگی «آذربایجان جانباز خامنه‌ای دن آیرلماز» (آذربایجان جانباز از خامنه‌ای جدا نمی‌شود) را به گوش دشمنان رساندند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: استقبال مردمی از رئیس‌جمهور، سرمایه بزرگی برای دولت بوده و افزایش این سرمایه را باید جدی بگیرد و این استقبال، انگیزه و تکلیف دولت برای خدمت به مردم را بیشتر می کند.

وی با تشکر و قدردانی از استقبال شایسته مردم استان به ویژه تبریز، میانه و چاراویماق از رئیس جمهور، ادامه داد: مردم این دیار شریف و مهمان نواز هستند ولی مشکلاتی مانند بهسازی جاده زنجان - تبریز، ازدواج جوانان، اشتغال و بیکاری دارند که این موارد در جلسات مختلف به رییس جمهور ارایه شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر پنج روزه رییس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین یادآور شد: سفر رئیس جمهور به کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این سفر شعاع همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی ایران از محدوده آسیا به دورترین نقاط جهان را گسترش می‌دهد.

آل‌هاشم، گفت: امضای قرارداد بازسازی ۲ پالایشگاه توسط ایران، تاسیس فروشگاه ایرانی برای عرضه محصولات، استفاده از ظرفیت‌های کشت فراسرزمینی برای ایران در ونزوئلا، صادرات تراکتور به ونزوئلا و آغاز مجدد خط تولید سایپا در این کشور و تجهیز و توسعه پالایشگاه در نیکاراگوئه و تجربه همکاری ایران و کوبا در ساخت واکسن کوئید ۱۹ از دستاوردهای این سفر است.

وی همچنین با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور و دیدار با کارکنان سازمان انرژی هسته‌ای، افزود: یکی از مهمترین محورهای سخنان ایشان تلاش دشمنان برای مقابله با ملت های مستقل است.

آل‌هاشم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از راههای رسیدن دشمنان به اهداف خود را تسلط مستقیم بر ملت‌ها و استعمار آنها و دیگری را القای روحیه و حس «ما نمی‌توانیم» در ملت‌ها اعلام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه القای فرهنگ «ما نمی‌توانیم» از روش‌های نظام سلطه در بین ملت‌های مستقل است، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، القای فرهنگ «ما می‌توانیم» در کالبد جامعه است.

وی در پایان گفت: وابستگی، سم بزرگی برای یک ملت بوده و پادزهر آن عبارت از خودآگاهی، استقلال فکری و علمی و روی پای خود ایستادن، خود را اداره کردن و خود را محتاج دیگران ندیدن است.

انتهای پیام
captcha