نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» رونمایی شد
کد خبر: 4149183
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» رونمایی شد

آیین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» با موضوع غدیر در بنیاد فرهنگی امامت قم برگزار شد.

نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی امامت، آیین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» با موضوع غدیر، 30 خردادماه در بنیاد فرهنگی امامت قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمد مهدی شاهینی، مسئول برگزاری جشنواره گفت: بنیاد فرهنگی امامت، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی را در دستور کار خود داشته‌ است.

وی افزود: این بنیاد فعالیت‌های خود را از سال ۸۲ در تربیت نیروی آگاه و مدافع حریم ولایت آغاز کرده و اکنون که بدنه جامعه با سؤالات زیادی در حوزه اعتقادات مواجه است بهترین زمینه برای انتقال معارف اسلامی، زبان هنر و ادبیات است از این رو دبیرخانه دائمی در حوزه امامت و غدیر برای جشنواره فرهنگی هنری ارادت در قم تشکیل شد.

مسئول جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» ادامه داد: در گام اول این جشنواره از امروز بخش ادبی در رشته‌های شعر کلاسیک و نو، داستان و پویش کتابخوانی غدیر آغاز خواهد شد و در طول سال در موضوع امامت و غدیر رویدادهای هنری زیادی را رقم خواهیم زد.

شاهینی با اشاره به این که ارائه آثار هنری برای عموم مردم در جشنواره فرهنگی ـ هنری ارادت آزاد است، مهلت ارسال آثار را تا روز عید غدیر(۱۶ تیرماه) عنوان کرد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند به سایت بنیاد فرهنگی امامت به نشانی  https://emamat.ir مراجعه کنند.

مسئول جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت»  بیان کرد: داوری آثار ارسالی از ۱۷ تا ۲۱ تیرماه انجام خواهد شد و ۲۲ تیر نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

فعالیت بخش ادبی در گام اول جشنواره

همچنین حامد حجتی، دبیر علمی جشنواره «ارادت» نیز گفت: در گام اول جشنواره، امسال بخش ادبی آن فعالیت خود را آغاز کرد و از سال آینده بخش‌های دیگر جشنواره به مرور فعال خواهد شد.

حجتی ابراز کرد: بخش هنرهای تجسمی جشنواره ارادت سال آینده در موضوع‌های تصویرسازی، نگارگری، طراحی پوستر و مجموعه آثار تجسمی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: درصدد هستیم بخش خوشنویسی جشنواره نیز راه‌اندازی شود، از این رو علاوه بر کتابت خطبه غدیر، کتیبهنویسی خطبه غدیر در سال آینده در نظر گرفته شده‌ است.

دبیر علمی جشنواره «ارادت» گفت: ‌در پویش کتابخوانی نیز آثاری انتخاب شده‌ که جنبه‌های عمومی بیشتری داشته باشند و از این رو دو رشته در نظر گرفته شده که اولین آن مسابقه از متن کتاب و دومین آن رشته خلاصه‌نویسی از متن کتاب است.

انتهای پیام
captcha