آثار غدیرخم در جامعه تبیین شود
کد خبر: 4149581
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

آثار غدیرخم در جامعه تبیین شود

امام جمعه انزلی با تأکید بر اینکه بگوییم غدیرخم مربوط به حجه‌الوداع در سرزمین غدیر بوده کافی نیست، گفت: باید اثرات غدیر در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه انزلی امروز، اول تیرماه در جلسه ستاد غدیر این شهرستان که با حضور دستگاه‌ها و نهادهای عضو  ستاد در دفتر امام جمعه بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه بگوییم غدیرخم مربوط به حجه‌الوداع در سرزمین غدیر بوده کافی نیست، بلکه باید اثرات آن در جامعه تبیین شود.

وی افزود: جایگاهی که خداوند متعال برای امر امامت و ولایت و هدایتگری در جامعه ما قرار داده، اطاعت و حرف شنوی که مردم باید از امامت و ولایت داشته باشند و تأثیری که امام، ولایت و اطاعت از آن می‌تواند در زندگی انسان‌ها داشته باشد باید متناسب با زمان و با استفاده از بیان معصومین(ع) به مردم ارائه شود.

شمس‌الدین با بیان اینکه در رابطه با غدیر در شهرستان باید دو مسأله در راس همه برنامه‌ها اولویت داشته باشد، افزود: اول اینکه جشن‌ها، موکب‌ها و دیگر فعالیت‌هایی که در رابطه با غدیر برنامه‌ریزی می‌شود، به گونه‌ای باشد که مردم در سطح شهرستان و روستاها از آن بهره‌مند شوند. اینطور نشود که یک نقطه از شهر برنامه بسیار مفصلی داشته باشیم اما نقطه دیگری از شهر اصلا معلوم نباشد که مثلا امروز روز عید غدیر است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره با اولویت دیگری که باید به آن توجه شود، گفت: همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در کنار این جشن‌ها، آذین‌بندی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، به محتوای غدیر هم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه محتوای غدیر باید هر سال غنی‌تر و متناسب با شرایط روز به جامعه ارائه شود، تصریح کرد: مردم خصوصا جوانان و نوجوانان ما با غدیر که آشنا می‌شوند باید درک کنند که غدیر و امر ولایت و تبعیت از ولایت چه اهمیتی در زندگی امروزشان دارد.

شمس‌الدین تصریح کرد: باید همه اقشار جامعه در بحث غدیر مشارکت داشته باشند البته افراد جامعه باید به گونه‌ای تشویق و ترغیب شوند که در برنامه‌های غدیر مشارکت کنند و خودشان را در برگزاری این برنامه‌ها سهیم بدانند. هر کسی که در غدیر هزینه می‌کند و یا قدمی بر می‌‌دارد، به حسب روایات و مصادیق عینی که وجود دارد خداوند متعال پاداش چند برابر و مضاعف هم از لحاظ مادی و و هم از لحاظ معنوی به او خواهد داد.

انتهای پیام
captcha