احتیاط و دقت در صدور احکام قضایی مورد توجه باشد
کد خبر: 4149715
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

احتیاط و دقت در صدور احکام قضایی مورد توجه باشد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه قضات در خط مقدمی قرار دارند که می‌توانند با حکم عادلانه در تمام ثواب آن سهیم باشند و اگر ظلمی واقع شود باید در برابر آن پاسخگو باشند، گفت: منصب قضاوت در اسلام بسیار رفیع است. لذا رعایت احتیاط و دقت در صدور احکام باید مورد توجه قضات قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، دوم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: خداترسی و پرهیز از گناه به‌معنای غالب شدن بر نفس و بیرون کردن غیرخدا از دل است. 
 
وی با تأکید بر جلب رضایت خداوند و بیان اینکه یکی از مباحث مهم در تربیت اسلامی این است که خداترسی را در دستور کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: به صراحت قرآن خداترسی باید تمام عمر انسان را در بر بگیرد و اینکه مقطعی خداترس باشیم و دوباره دچار غفلت شویم کارساز نیست بلکه باید مراقب خداترسی و دائماً متوجه آن باشیم.
 
امام جمعه کرمان افزود: ترس از خدا به معنای ترس از مقام علمی خداوند است. خدا همه چیز را می‌داند و پنهانکاری در برابر خداوند معنا ندارد. خداوند مراقب لحظه به لحظه بندگان است و ما تحت تسلط کامل علم خداوند هستیم.
 
وی ترس از حسابرسی قیامت را محور دیگر ترس از خداوند دانست و تصریح کرد: معنای دیگر، ترس از عدالت خداوند است. انسان باید از خداوند به‌گونه‌ای بترسد که گویی در کنار آتش جهنم قرار گرفته است و اگر بعضی دچار معصیت می‌شوند و به دیگران ظلم می‌کنند حتماً نمی‌توانند این صحنه را در زندگی خود تصور کنند و در خداترسی خود مشکل دارند.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت و هفته قوه قضائیه، گفت: قضات در خط مقدمی قرار دارند که می‌توانند با حکم عادلانه در تمام ثواب آن حکم سهیم باشند و اگر ظلمی واقع شود باید در برابر آن پاسخگو باشند به همین دلیل منصب قضاوت در اسلام بسیار رفیع است. لذا رعایت احتیاط و دقت در صدور احکام باید مورد توجه قضات قرار گیرد.
 
وی با اشاره به شهادت آیت‌الله بهشتی افزود: هرچه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نزدیک‌تر می‌شد جریاناتی که خود را در انقلاب سهیم می‌دانستند خود را آماده می‌کردند تا پس از پیروزی انقلاب در مدیریت قرار گیرند. در جریان انقلاب با سه جریان عمده مواجه بودیم که اولین آن جریان ملی مذهبی‌ها بود که مدعی تجربه، تخصص و مبارزه بودند و مدیریت را حق خود می‌دانستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان گروه‌های کوچک وابسته به لیبرالیسم و مارکسیسم را از جریانات دوران پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: جریان سوم توده‌های مردم بودند که دلداده امام(ره) و دستورات ایشان بودند و قاطبه ملت در این جریان قرار داشتند. پس از پیروزی انقلاب گروه‌های وابسته به شرق و غرب با انقلاب زاویه گرفته، خود را از انقلاب جدا کرده و کار را به جایی رساندند که جنگ مسلحانه را علیه انقلاب اعلام کردند.
 
وی با بیان اینکه نهایت تفکر ملی مذهبی‌ها این بود که مدیریت کشور باید دست مسلمانان و نه تحت احکام اسلامی باشد و از همه مدعی‌تر در سابقه بودند، تصریح کرد: انقلاب از همان اول مدیریت را دست آنها داد و نخست‌وزیر و غالب وزاری دولت موقت از این جریان بودند و کار‌های اجرای به‌دست افراد در خط امام، توده‌های مردم و شاگردان امام نبود.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: جریان ملی مذهبی طولی نکشید وقتی که حرکت قوی، محکم و استوار انقلاب را دید تحمل نکرد و خود را کنار کشیدند و تنها جریان باقی‌مانده جریان خط امام بود که توده مردم در این جریان تعریف می‌شوند. آنها که استقبال بی‌نظیر از امام کردند و هر کجا انقلاب نیاز داشت در صحنه مهیا و آماده می‌شدند در جریان خط امام بودند. در این جریان شاگردان برجسته و تربیت شده امام و جوانان حزب‌اللهی هستند که وقتی به کشور حمله شد مردانه ایستادند و با خون خود دفاع کردند و به منویات امام اعتقاد داشتند.
 
وی تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند خط امام، حرکت انقلاب را پیش می‌برد اول سردمداران این جریان را با انواع تهمت‌ها و نسبت‌های ناروا در حد اعلا تخریب کردند و هر چه شخصیت مؤثرتر، تخریب او بیشتر بود و یکی از شخصیت‌هایی که موج تخریب به سمت او رفت شهید آیت‌الله بهشتی بود.
 
امام جمعه کرمان اظهار کرد: دشمنان محور دوم تخریب را متوجه افرادی کردند که در خط امام تئوری پرداز بودند و نظرات آنها مهم بود و آنچه اسلام و خط امام می‌خواهد به بهترین وجه تبیین و ذهن‌ها را روشن می‌کنند مثل مطهری‌ها، بهشتی‌ها و مقام معظم رهبری که تخریب را علیه آنها جدی گرفتند. همچنین محور دوم تخریب‌ها متوجه شخصیت‌هایی شد که کادرساز و معتقد به تشکل برای مدیریت کشور بودند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان وقتی دیدند تخریب‌ها تأثیر لازم ندارد تصمیم به حذف فیزیکی این افراد گرفته و دست به ترور زدند که ترور شهدای ۷ تیر و ۸ شهریور و ترور مقام معظم رهبری در این راستا است، افزود: کادرسازی و نیروسازی انقلاب ادامه یافت و شخصیت‌های مؤثر در کادرسازی یکی پس از دیگری به میدان آمدند و حاج قاسم سلیمانی از شخصیت‌هایی شد که جبهه مقاومت را در جهان اسلام سامان داد و او را تحمل نکردند و ایالات متحده و حاکمانش ایشان را ترور کردند.
 
امام جمعه کرمان گفت: به فضل خدا این انقلاب و حرکت انقلابی در سایه زعامت و ولایتِ ولایت فقیه و رهبری عظیم‌الشان راه و مسیر خود را ادامه خواهد داد و انقلاب به دست صاحب اصلی خود حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد رسید.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان به موضوع مصرف صحیح آب در روزهای گرم تابستان نیز اشاره کرد و از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا آب به تمام نقاط شهر برسد.
انتهای پیام
captcha