آمریکا مبدا و سرخط تروریسم در جهان است
کد خبر: 4149732
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

آمریکا مبدا و سرخط تروریسم در جهان است

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه آمریکا مبدا و سرخط تروریسم در جهان است، اظهار کرد: آمریکا خود بزرگ‌ترین تروریست جهان است و هیچ جایی در دنیا کسی مظلومانه کشته نمی‌شود مگر اینکه آمریکا به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن دست دارد.

حجت الاسلام ال هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، دوم تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی در تقویم سیاسی کشور از ششم تا دوازدهم تیرماه است، گفت: در این هفته شاهد نقض حقوق بشر آمریکایی هستیم؛ روزهایی مثل سوقصد به جان مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، شهادت شهید بهشتی، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت آیت‌الله صدوقی، شلیک به هواپیمای ایرباس. 

وی افزود: این هفته فرصت مغتنمی برای رونمایی چهره مدعیان دروغین حقوق بشر و تبیین جنایات آمریکا و اروپا به ملل مختلف دنیاست و هر کاری که در این حوزه انجام شود باز عقب هستیم و باید فعالیت گسترده با نوآوری انجام داد. 

آل‌هاشم، با بیان اینکه آمریکا مبدا و سرخط تروریسم در جهان است، ادامه داد: آمریکا خود بزرگ‌ترین تروریست جهان است و هیچ جایی در دنیا کسی مظلومانه کشته نمی‌شود مگر اینکه آمریکا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن دست دارد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها، با اشاره بر اینکه ایران کانون جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف انتخاب شده است، ادامه داد: اخیراً جنبش جبهه اسلامی به تهران آمده و ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب داشتند. در این دیدار آنها  پیگیری سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش هماهنگی و‌ هم‌افزایی میان‌گروه‌های فلسطینی بودند در حالی که این مطالبه چند سال قبل رهبری برای مسلح شدن کرامه باختری علاوه بر غزه نیز است. 

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر شاهد حملات نیروهای مقاومت به شهرک‌نشینان صهیونیستی بودیم؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر مقدار در قضیه فلسطین پیشرفت باشد به همان مقدار امت اسلامی نیز پیش خواهد رفت. 

آل‌هاشم تأکید کرد: معتقدیم مسئله فلسطین یک مسئله جهان اسلام است و مسئله آزادی‌خواهان دنیاست چراکه همه شاهد هستند که در روز قدس امسال علاوه بر کشورهای اسلامی حتی در کشورهای اروپایی نیز راهپیمایی برگزار شد  و مردم اروپا با این راهپیمایی با رژیم ابراز مخالفت کردند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در خصوص هفته ازدواج با اشاره بر اینکه اگر مردم عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده و بی‌تشریفات برگزار کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ادامه داد: اصلی‌ترین موانع ازدواج آسان کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و صلب روح تقدس از ازدواج، کم رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در امر ازدواج است. 

امام جمعه تبریز اظهار کرد: سخت‌گیری در امر ازدواج، مهریه سنگین، تشریفات و فرهنگ غلط، تفاخر، به رخ کشیدن ثروت‌ها، اسراف و تجملات زیاد، خرید از مکان‌های گران‌فروش برای عروس و داماد، برگزاری مراسم در هتل‌ها و تالارهای گرام از موانع اصلی ازدواج است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها، به مراسم حج اشاره کرد و گفت: فریضه حج اعمال بسیار فراوان و شرایط مختلف و فروغ فقهی زیادی دارد اما با این وجود مسلمانان تمام اعمال اصلی را انجام می‌دهند. 

آل‌هاشم، با تأکید بر اینکه در روز عید غدیر جشن‌های سراسری و‌ محلی و منطقه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: از همه دسته‌جات حسینی خواهشمندیم تا همانند سال گذشته، از عزاداری زودهنگام محرم پرهیز کنند و تا روز مباهله عزادارای نکنند. 

انتهای پیام
captcha