فعالیت ۱۵۰ گروه جهادی دانش‌آموزی در قرارگاه «شهید عجمیان» قزوین
کد خبر: 4149847
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

فعالیت ۱۵۰ گروه جهادی دانش‌آموزی در قرارگاه «شهید عجمیان» قزوین

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین از فعالیت ۱۵۰ گروه جهادی در قرارگاه جهادی «شهید عجمیان» به منظور مرمت و زیباسازی مدارس استان خبر داد.

گروه جهادی دانش‌آموزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بسیج دانش‌آموزی قزوین، سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی شهید عجمیان، گفت: با همکاری مجموعه سپاه و آموزش و پرورش قرارگاه جهادی شهید عجمیان به منظور شاداب‌سازی، مرمت، رنگ آمیزی و انواع خدمت‌رسانی به مدارس در طول تابستان با مشارکت دانش‌آموزان فعالیت خود را به‌طور رسمی از ۵ تیرماه آغاز می‌کند.

رسولی‌فر بیان کرد: مدرسه به عنوان یکی از ارکان مهم در تعلیم و تربیت باید محیطی شاداب با امکانات مناسب و متناسب با نوع و جنسیت دانش‌آموزان باشد تا دانش‌آموز بتواند در چنین محیطی با نشاط به تحصیل علم، رشد و خلاقیت دست یابد.

وی در خصوص اهداف راه‌اندازی قرارگاه جهادی شهید عجمیان اظهار کرد: به منظور ترویج و تعمیق روحیه و فرهنگ تعامل و همکاری با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، ایجاد فضای مناسب برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در گروه‌های جهادی، کاهش هزینه‌های بهسازی مدارس، استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای و همچنین شاداب سازی فضای مدارس قرارگاه جهادی شهید عجمیان تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین افزود: اعضای قرارگاه استانی این طرح جهادی، اداره کل آموزش وپرورش، اداره کل نوسازی مدارس، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج سازندگی، سازمان بسیج دانشجویی، صداوسیما، نماینده استاندار، نماینده مجمع خیرین مدرسه‌ساز، نماینده گروه‌های جهادی مردمی و تشکل‌های دانش‌آموزی عضو بوده و اجرای مأموریت خواهند کرد.

وی در خصوص گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان استان قزوین که دارای روحیه جهادی و فرهنگ خدمت‌رسانی هستند در سطح مدارس استان شناسایی و در قالب ۱۵۰ گروه جهادی ۱۰ نفره سازماندهی شده‌اند که در طول تعطیلات تابستان فعالیت در عرصه‌های سازندگی، علمی، ورزشی و فرهنگی خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اظهار کرد: سازمان بسیج دانش آموزی قزوین با همکاری و مشارکت فعال اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و سایر اعضای قرارگاه نسبت به شناسایی مدارس مورد هدف اقدام کرده و با حمایت و پشتیبانی قرارگاه نسبت به انجام وظایف خود اقدام خواهد کرد.

رسولی‌فر در پایان در خصوص اعزام گروه جهادی به خارج از استان گفت: با توجه به هماهنگی انجام گرفته چهار گروه جهادی از دانش‌آموزان شهرستان البرز به مدت ۶ روز از یکشنبه ۴ تیرماه به شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی اعزام خواهند شد و نسبت به مرمت، رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی مدارس، برگزاری جشنواره‌های ورزشی و تفریحی و همچنین مشارکت در ساخت خانه‌های محرومین فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha