اجرای طرح «نذر قربانی» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4149857
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

اجرای طرح «نذر قربانی» در کهگیلویه‌وبویراحمد

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح «نذر قربانی» در کانون‌های مساجد به مناسبت دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خبر داد.

«نذر قربانی» عید قربان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، کریم لایقی‌اصل، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، سوم تیرماه در نشست برنامه‌ریزی طرح «نذر قربانی» در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، از اجرای طرح «نذر قربانی» در کانون‌های مساجد به مناسبت دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خبر داد.

وی اظهار کرد: در آستانه دهه پر برکت امامت و ولایت، در راستای عمل به سنت حسنه قربانی در عید سعید قربان و با هدف تقویت جریان مبارک خدمت کریمانه، مؤسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری(س) و برنامه وزین سمت خدا با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای طرح ملی با قابلیت مشارکت 5 هزار مسجد برای انجام این سنت حسنه و تقدیم گوشت‌های قربانی به خانواده‌های نیازمند، کرده است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه هر مسجد و کانون دو راس دام است، اظهار کرد: تأکید می‌شود مساجدی که متقاضی مشارکت برای دو رأس دام هستند باید نسبت به قربانی عین دو رأس اقدام کنند.نیت بانیان خیر و مشارکت کنندگان انجام سنت حسنه قربانی و توزیع بین محرومین گرامی بوده و هرگونه تغییر در نیت حتی با فرض تبدیل به احسن مجاز نیست و طبق نظر بانیان خیر فقط توزیع گوشت و یا طبخ غذا مورد تایید است.سهم هر خانواده محروم حداکثر یک و نیم کیلو گرم با توجه به تعداد نفرات تحت تکفل است.

لایقی‌اصل در پایان با بیان اینکه پس از تکمیل ظرفیت سامانه بسته خواهد شد و پیشنهاد می‌شود کانون‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست و واریز سهم مشارکت اقدام کنند، گفت: گزارش اقدامات کانون‌ها در این خصوص باید در سامانه «بچه‌های مسجد» در بخش فعالیت‌های خودجوش رواق همدلی ثبت شود.

وی گفت: کانون‌های متقاضی برای مشارکت در این طرح می‌توانند از طریق پیوند https://bachehayemasjed.ir/eidegorban   اقدام به ثبت تقاضا کنند.

انتهای پیام
captcha