خدمت به مردم اصل اساسی در دستگاه‌ها و ادارات است
کد خبر: 4150246
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
بازرس کل استان کرمان:

خدمت به مردم اصل اساسی در دستگاه‌ها و ادارات است

احمد آبیار، خدمت به مردم را اصل اساسی در دستگاه‌ها و ادارات دانست و گفت: کم‌کاری در خدمت و یا عدم برخورد صحیح با مردم سبب شکایت‌های مردمی می‌شود. لذا به همه کارمندان توصیه می‌کنیم احترام مردم را رعایت کنند زیرا بی‌احترامی به مردم قابل اغماض نیست.

احمد آبیار بازرس کل استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، احمد آبیار، بازرس کل استان کرمان امروز، ۴ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه اصحاب رسانه استان کرمان مجموعه‌ای امین و مورد اعتماد دستگاه‌ها به‌ویژه برای دستگاه قضایی هستند، گفت: اصحاب رسانه استان کرمان کمترین پرونده‌ها را در دادگاه مطبوعات دارد.
 
وی با بیان اینکه یکی از نهادهای وابسته به قوه قضاییه، سازمان بازرسی است، اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی فعالیت این سازمان، اقدامات پیشگیرانه است که شامل نظارت و راهنمایی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
 
آبیار رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی را از محورهای کار سازمان بازرسی برشمرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷ هزار اطلاعیه و ۶ هزار شکواییه از سوی مردم واصل شده و در مجموع به حدود ۱۳ هزار شکواییه رسیدگی شده که در مواردی از آنها مشکل مردم حل شده و برخی شکایات نیز مبنای گزارش، تشکیل پرونده و کشف فساد شده است.
 
وی خدمت به مردم را اصل اساسی در دستگاه‌ها و ادارات دانست و تصریح کرد: کم‌کاری در خدمت و یا عدم برخورد صحیح با مردم سبب شکایت‌های مردمی می‌شود. لذا به همه کارمندان توصیه می‌کنیم احترام مردم را رعایت کنند زیرا بی‌احترامی به مردم قابل اغماض نیست.
 
بازرس کل استان مبارزه با فساد را از وظایف سازمان بازرسی دانست و با بیان اینکه مبارزه با فساد کار ساده‌ای نیست اما با جدیت پیگیری و برخورد قاطع می‌شود، افزود: سال گذشته ۲۲۵ پرونده اعم از کیفری و تخلفات اداری در استان کرمان تشکیل شد که عمده پرونده‌های تشکیل شده مربوط به ترک فعل کارکنان دولت است.
 
وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۱۷ نفر از کارکنانی که مرتکب جرم اعم از ترک فعل، اختلاس، ارتشاء، تصرف غیرقانونی، تصدی بیش از یک شغل و تبانی در معاملات دولتی شده‌اند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
آبیار با بیان اینکه پرونده‌های فساد با سرعت و دقت ارجاع و رسیدگی می‎شود، گفت: اکثر کارمندان و مدیران، افراد سالم و متعهدی هستند، اما فساد هر چند اندک هم قابل بخشش نیست زیرا سبب بی‌اعتمادی به سیستم اداری می‌شود.
انتهای پیام
captcha