اجرای زنده نقاشی واقعه غدیرخم در دانشگاه هنر شیراز
کد خبر: 4150569
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

اجرای زنده نقاشی واقعه غدیرخم در دانشگاه هنر شیراز

سردبیر جشنواره‌ی ملی تجسم غدیر گفت: واقعه غدیرخم توسط استاد علی بحرینی استاد پیشکسوت نقاشی ایران در دانشگاه هنر شیراز نقاشی شد.

اجرای زنده نقاشی واقعه غدیرخم در دانشگاه هنر شیرازبه‌گزارش ایکنا از فارس، در امتداد برگزاری جشنواره‌ی تجسم غدیر، استاد علی بحرینی (استاد پیشکسوت نقاشی ایران) با حضور در دانشگاه هنر شیراز، اجرای زنده‌ی نقاشی واقعه‌ی غدیرخم را به نمایش گذاشت.

محمدجواد زارع مهذبیه، سردبیر جشنواره‌ی ملی تجسم غدیر در حاشیه‌ی این رویداد، گفت: این رویداد که در روز‌های یکشنبه و دوشنبه، ۴و۵تیرماه در دانشگاه هنر شیراز ترتیب یافت، با استقبال هنردوستان و اهالی فرهنگ و ادب شیراز مواجه شد و دانشگاه هنر شیراز با هدف تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ والای غدیر اقدام به برگزاری جشنواره‌ی هنر‌های تجسمی با موضوع غدیرخم نموده است.

وی افزود: این جشنواره که در شش رشته‌ی طراحی پوستر، تایپوگرافی (حروف‌نگاری)، تصویرسازی، خوشنویسی، کارتون و نقاشی با حضور داوران برجستۀ کشوری ترتیب یافته است، به‌دلیل استقبال و درخواست مکرر هنرمندان، تا یکم شهریورماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال نمایند.

بنابه گفته رئیس انجمن هنر‌های تجسمی فارس، در راستای برگزاری «جشنواره‌ی هنر‌های تجسمی با موضوع غدیرخم»، این جشنواره برای تولید آثار فاخر هنری در طول دوره‌ی فراخوان، اساتید مطرح کشور در رشته‌های مختلف هنری دعوت خواهد کرد و در اختتامیه‌ی این جشنواره، تمامی آثار در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا، استاد علی بحرینی امروز با حضور در دانشگاه هنر شیراز، با تکنیک رنگ روغن، واقعه‌ی غدیرخم را در ابعاد ۱۰۰*۱۲۰ نقاشی کرده و آن را به دبیرخانه‌ی جشنواره اهدا نمودند.

مهذبیه ضمن دعوت از عموم هنرمندان برای شرکت در این جشنواره، اعلام کرد: این جشنواره در دو بخش دانشجویی و آزاد ویژه‌ی دانشگاهیان و عموم افراد برگزار شده است و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سایت https://ghadir.shirazartu.ac.ir/ از اخبار و جوایز این جشنواره باخبر شده و نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.

انتهای پیام
captcha