نقش مهم زنان در انعکاس واقعه غدیرخم
کد خبر: 4153043
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

نقش مهم زنان در انعکاس واقعه غدیرخم

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر با اشاره به واقعه غدیر خم و نقش‌آفرینی بانوان در این مسئله سرنوشت‌ساز گفت: بانوان در انعکاس رویداد بسیار مهم غدیر نقش مهمی را ایفا کردند.

حوزه علمیه خواهرانبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه علمیه اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر، ۱۴ تیرماه، در همایش «بانوان پیشگام مدافع حریم ولایت» که به‌مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در این واحد حوزوی برگزار شد، اظهار کرد: در زمان جاهلیت قبل از اسلام زنان داشتن فرزند دختر، مایه ذلت و خواری محسوب می‌شد، اما با ظهور اسلام خط بطلانی بر این افکار باطل کشیده شد.

وی افزود: دین اسلام هیچ حد و مرزی برای کسب کمالات و ارزشمندی بین زن و مرد قائل نشده و ملاک ارزشمندی را تقوا معرفی کرده و برای بانوان نقش‌های اجتماعی تعریف کرده است.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر به نقش بانوان در حمایت از حریم امامت و ولایت اشاره کرد و یادآور شد: حمایت صدیقه کبری(س) از حضرت علی(ع) و فداکاری بانوان در عرصه‌های مختلف کربلا نمونه‌هایی از نقش ارزنده این قشر عظیم در حمایت از حریم ولایت است. 

باوقار با اشاره به نقش پررنگ بانوان در انقلاب اسلامی و زمان دفاع مقدس، تصریح کرد: تاریخ انقلاب مشارکت و نقش‌آفرینی زنان را از یاد نخواهد برد، چرا که زنان علاوه بر حضور در میدان نبرد نقش مهمی در تربیت و تشویق نیرو‌های انقلابی و حمایت از همسران و فرزندان خود در راستای تحقق اهداف اسلامی و حریم ولایت داشتند.

امام جمعه مشگین‌شهر به مسئله غدیرخم و نقش‌آفرینی بانوان در آن اشاره کرد و گفت: در رویداد غدیرخم خیلی از بانوان حاضر راوی خطبه غدیر بودند و در انعکاس این واقعه مهم نقش مهمی ایفا کردند.

انتهای پیام
captcha