ادارات به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف عمل کنند
کد خبر: 4153104
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
شاهرخی:

ادارات به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف عمل کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در حوزه حجاب، عفاف و حیا عمل کنند، گفت: انجام اقدامات فرهنگی در فضاهایی مانند پارک بانوان در زمینه حجاب و عفاف مورد توجه متولیان امر باشد.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی،  نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با بیان اینکه جنگ ما با دشمن هنوز تمام نشده و فقط شکل آن از نظامی به نرم تبدیل شده است، گفت: دشمنان می‌خواهند که این جنگ به شکلی باشد که برای جنگ‌افروزان کم‌هزینه باشد ولی برای کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند هزینه بیشتر و غیرقابل جبران داشته باشد.
 
وی ادامه داد: امروز در این جنگ، حمله به سمت باورهای نوجوانان جوانان و خانواده‌های ما هست و باید دقت کنیم که در این جنگ هم پیشگیری و هم درمان هست و لازم است در این میان تعادل و توازن حفظ شود که در این خصوص هم اقدامات و فعالیت‌های ما ایجابی و سلبی هست.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی ۲۸ دستگاه وظایفی برایشان تعریف شده است، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید در طی اقدامی در کمیته‌ای این دستگاه‌ها را فراخوان نماید تا کارها از جنبه لفظی و کتبی خارج و  جنبه حقوقی و شکل خارجی پیدا کند.
 
شاهرخی با تأکید بر انکه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در حوزه حجاب، عفاف و حیا عمل کنند، افزود: در کنار کارهایی که در زمینه جبهه فرهنگی انقلاب انجام می‌دهند، باید دستگاه‌های دیگر هم به صورت مستمر و ساماندهی شده فعالیت کنند.
 
وی با بیان اینکه دستگاه آموزش و پرورش در اوقات فراغت دانش‌آموزان باید فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشد و برنامه‌های مستمری به صورت راهبردی داشته باشد، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه ما آماده هستند از علمای قم و صاحب‌نظران دعوت نمایند که در این راستا هم به اداره اوقاف اعلام کردیم که جهت مکان استراحت پذیرایی و ... برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم با حضور این افراد،  برای سطوح مختلف و اقشار مختلف تحصیلی و غیرتحصیلی جامعه، اقدامات فرهنگی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و... برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی دارند که لازم است در قالب مجموعه‌ای جمع‌آوری شود که  به صورت راهبردی و مستمرا ادامه یابد، اظهار کرد: برای انجام اقدامات مختلف باید به نقشه استان توجه کرد و اماکن تفریحی و ... را در نظر گرفت و برای هر منطقه‌ای به‌ویژه مناظق گردشگری که ممکن است آسیبی وجود داشته باشد، وظایف هر دستگاه مشخص شود.
 
شاهرخی با یادآوری اینکه ممکن است ساعاتی در روز، گروه‌هایی باشند که تذکر بدهند اما به‌صورت ساماندهی شده نیست که باید ساماندهی شوند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده آموزش آنهاست، ادامه داد: از آنجا که تذکر و امر به معروف و نهی منکر مثل جنگی که ادامه دارد، هست؛ باید از هزینه‌ها و درآمدهای مکان‌های تفریحی برای افرادی که آموزش می‌دهند درآمدی پیش‌بینی شود چون امر به معروف و نهی از منکر امروز باید به صورت مستمر باشد.
 
وی افزود: ستاد امر به معروف و مقام قضایی که حامی این افراد است در جاهای مختلف بنیشند تا حمایت‌های لازم از این افراد صورت بگیرد و دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری نیروی انتظامی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این موارد هم همکاری کنند تا یک کار پایه‌ای و اساسی انجام شود تا در هر نقطه کار بازدارندگی و آموزش را انجام بدهیم.
 
شاهرخی با اشاره به وجود مواردی از بی‌حجابی یا کم‌حجابی در سطح شهرها، گفت: افرادی هستند که ممکن است اکنون مکنت مالی نداشته باشند ولی به‌واسطه تحصیل یا شغل و... به مسئله‌ای مثل بی‌حجابی دچار بشوند پس مراقب باشیم که بستری برای دیگر طبقه‌ها ایجاد نشود.
 
وی اظهار کرد: ممکن است افراد و گروه‌هایی مانند اوایل انقلاب به ترویج این رفتارها حتی به‌صورت محدود بپردازند که باید بررسی شود که خدای نکرده در نقاط و جاهای دیگر ریشه نزند و به افراد دیگر تسری پیدا نکند که در این زمینه هم اقدامات پژوهشی و تجزیه و تحلیل آمارها و انسجام‌بخشی فعالیت دستگاه‌های مرتبط توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بگیرد.
 
رئیس شورای فرهنگی عمومی استان لرستان با بیان اینکه در حوزه محصولات فرهنگی حوزه ایثار، جهاد و شهادت هم می‌توان اقدامات فرهنگی مؤثر انجام داد، اظهار کرد: لازم است از محل تبصره ۱۶ یا ۱۸ تسهیلاتی به افراد فعال در این حوزه‌ها پرداخت کرد تا تولیدات فرهنگی مثل تصویر شهدا و سایر محصولات مشابه تولید نمایند.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خاتمه بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی در فضاهایی مانند پارک بانوان در زمینه حجاب و عفاف تأکید کرد.
انتهای پیام
captcha