اخبار تاییدنشده از هتک حرمت قرآن در عربستان
کد خبر: 4153211
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

اخبار تاییدنشده از هتک حرمت قرآن در عربستان

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیپی را به صورت گسترده به اشتراک گذاشتند که در آن فردی با لهجه مصری نسخه‌ای از قرآن را پاره و به این کتاب مقدس توهین می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در این کلیپ ویدئویی که به صورت گسترده در حال انتشار است، یک جوان که با لهجه عربی مصری صحبت ‌می‌کند، اقدام به ریختن شراب بر روی نسخه‌ای از قرآن کرده و آن را پاره می‌کند.

این فرد هتاک اعلام می‌کند که این اقدام را در همبستگی با «سلوان مومیکا»، جوان سوئدی عراقی‌الاصل در به آتش‌کشیدن قرآن انجام داده است.

او همچنین خود را «سعید ابومصطفی» معرفی می‌کند و مدعی است که در عربستان سعودی زندگی ‌می‌کند.

این کلیپ ویدئویی بر روی پل و در ساعات پایانی شب ضبط شده است و فرد هتاک با الفاظی موهن به نبی مکرم اسلام نیز توهین و «سلوان مومیکا»، جوان سوئدی که در عید قربان اقدام به سوزاندن قرآن کرد را یک قهرمان معرفی می‌کند.

برخی کاربران توئیتر حضور این فرد در عربستان را غیرممکن دانستند و اعلام کردند که جسارت وی در ظاهر شدن به این شکل صریح این موضوع را تایید می‌کند، چرا که سرویس‌های امنیتی عربستان قادر هستند او را سریعا دستگیر کنند.

مقامات سعودی هنوز هیچ واکنشی در رد یا تایید این کلیپ ویدئویی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که پایگاه خبری «akhbaralasr.com» به نقل از برخی رسانه‌های خبری مدعی شد که فردی که در روسیه اقدام به هتک حرمت قرآن و سوزاندن این کتاب الهی کرده بود، بازداشت شد.

براساس اعلام این رسانه خبری، «الکسی روسکیخ»، فرماندار شهر «اولیانوفسک» روسیه در این باره گفت: یک جوان مصری که در یک مکان عمومی اقدام به توهین به قرآن و سوزاندن آن کرده و از اقدام خود فیلمبردای کرده بود، از سوی پلیس بازداشت شده است.

انتشار این خبری در حالی است که منابع خبری رسمی روسیه واکنشی به آن نداشته‌اند و این خبر بازتابی در رسانه‌های معتبر این کشور نداشته است.

انتهای پیام
captcha