برنامه عملیاتی نقشه فرهنگی کرمان تدوین می‌شود
کد خبر: 4153559
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

برنامه عملیاتی نقشه فرهنگی کرمان تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از تدوین برنامه عملیاتی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: این نقشه براساس اسناد بالا دستی در قالب برنامه عملیاتی یک ساله و پنج‌ساله براساس اولویت‌های استان و مشخص کردن نقش دستگاه‌ها تدوین می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، ۱۷ تیرماه در دویست‌وچهل‌وهشتمین شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با موضوع تدوین برش استانی نقشه فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه نقشه فرهنگی استان براساس اسناد بالادستی تدوین می‌شود اما یک وجه تمایز با نقشه فرهنگی کشور دارد، گفت: ظرف مدت ۶ ماه نقشه برش فرهنگی استان در قالب برنامه عملیاتی یک ساله و پنج‌ساله براساس اولویت‌های استان و مشخص کردن نقش دستگاه‌ها تدوین می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سندهایی که تاکنون تدوین شده کتابخانه‌ای است اما در برش فرهنگی استان تلاش داریم از موازی‌کاری جلوگیری کنیم و براساس یک حرکت مهندسی حداکثر ۵ اولویت در برش یک ساله مشخص، برنامه عملیاتی آن تدوین و سهم هر دستگاه مشخص شود. در این برش یک‌ساله سهم و مسائل شهرستان‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و سال به سال اولویت‌ها مشخص می‌شود تا به هدف بلند مدت و پنج‌ساله خود برسیم.
 
روحی در خصوص سرانه مطالعه استان نیز اظهار کرد: براساس طرح پژوهشی انجام شده سرانه مطالعه مردم کرمان، مطالعه مکتوب ۱۹ دقیقه و مطالعه فضای مجازی ۲۲ دقیقه است که نسبت به‌سرانه مطالعه در کشور آمار خوبی است اما نیاز به تلاش بیشتر دارد تا سرانه مطالعه افزایش یابد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به تعیین شخصیت‌های حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان نیز اشاره کرد و گفت: براساس رأی اعضا، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، حجت‌الاسلام رسول الله‌وردی و فاطمه شفیعی به‌مدت ۲ سال به عنوان شخصیت‌های حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان تعیین شدند.
انتهای پیام
captcha