آغاز رقابت‌های مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا در 4 منطقه
کد خبر: 4154053
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کشتگر خبر داد:

آغاز رقابت‌های مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا در 4 منطقه

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش از آغاز رقابت‌های مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا در 4 منطقه تهران، مراغه، سنندج و اصفهان خبر داد.

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله منطقه‌ای بیست و سومین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان از روز گذشته، 18 تیرماه در چهار منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به میزبانی مناطق تهران، مراغه، سنندج و اصفهان از این مسابقات، اظهار کرد: این رقابت‌ها فردا، 20 تیرماه با آیین اختتامیه (به تفکیک در هر منطقه) برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


کشتگر با تأکید بر اینکه رقابت‌ها به صورت حضوری در حال برگزاری است، اضافه کرد: متسابقان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و اذان (ویژه فرزندان پسر) و مفاهیم براساس جزء ۲۲ تفسیر نمونه در دو سطح یک و دو در سه مقطع همسران، بانوان شاغل، فرزندان دختر و پسر درحال رقابت هستند.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا تصریح کرد: در برخی از مناطق چون تهران و اصفهان به دلیل حجم بالای شرکت‌کنندگان دو گروه داوری رقابت‌های بانوان و یک گروه داوری رقابت‌های آقایان را قضاوت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این رقابت‌های و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آمادگی بهتر و تبادل تجربیات میان متسابقان اظهار کرد: طی این دوره از مسابقات به دلیل توجه نیروی زمینی به برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ قرآن شاهد افزایش شرکت‌کنندگان حافظ قرآن هستیم.

رقابت‌های مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا در 4 منطقه

کشتگر اضافه کرد: به دلیل اینکه امسال شاهد برگزاری مسابقات قرآن نیروهای مسلح هستیم، شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم در جزء 22 به مانند رشته مفاهیم مسابقات قرآن نیروهای مسلح باهم به رقابت خواهند پرداخت، از سوی دیگر داوران با حساسیت بیشتر نمره‌دهی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات در این چهار منطقه شاهد رقابت بیش از هزار و 200 نفر هستیم و رقابت سایر متسابقان نزاجا به میزبانی سه منطقه بیرجند، مشهد و دزفول در هفته آینده انجام می‌شود.

رقابت‌های مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا در 4 منطقه

یادآور می‌شود، برترین‌های هر رشته به مرحله سراسری رقابت‌های نیروی زمینی طی بازه زمانی 14 تا 18 مردادماه در مشهد مقدس، راه پیدا می‌کنند. متسابقان در مرحله سراسری مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان، به همراه خانواده‌ها در مشهد مقدس حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha