فعالیت ۱۱۰ قرآن‌آموز در مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4154202
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

فعالیت ۱۱۰ قرآن‌آموز در مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن حرم شاهچراغ(ع)

مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن «آل‌یاسین» وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن طی ایام تابستان در حرم شاهچراغ(ع)، گفت: ۱۱۰ قرآن‌آموز در این مرکز مشغول مطالعه و حفظ قرآن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر همتی، مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل‌یاسین شیرازحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر همتی، مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل‌یاسین شیراز وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعالیت مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم طی ایام تابستان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: امسال ۱۶۰ نفر در طرح تابستانه ثبت‌نام کردند و پس از مصاحبه اولیه، ۱۱۰ قرآن‌آموز مورد پذیرش قرار گرفتند که در زائرسرای حرم شاهچراغ(ع) اقامت دارند و در حرم مطهر سیدمیر محمد(ع) به مطالعه مشغول خواهند بود.

همتی ادامه داد: از حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) نیز استفاده شده و تعدادی از قرآن‌آموزان طرح حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم در این حوزه علمیه مستقر شدند.

وی افزود: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، از بدو تأسیس خود دو طرح را در زمینه حفظ قرآن کریم به صورت ویژه اجرا می‌کند که اولین آن طرح تابستانی رحله است و این طرح تابستانی یک اردوی ۴۵ روزه است که از سراسر کشور دانش‌آموزان ۱۳ تا ۲۲ سال می‌توانند شرکت کنند و پس از ثبت نام در یک مجموعه خوابگاهی دعوت می‌شوند و روزانه برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن «آل‌یاسین» شیراز با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این مدت روز خود را با اقامه نماز صبح، سلام به حضرت شاهچراغ (ع)، قرائت دعای افتتاح قرآن و ورزش آغاز می‌کنند، اظهار کرد: در طول روز کلاس تفسیر، تجوید و حفظ قرآن کریم در کنار ورزش و اردو برای شرکت کنندگان طرح رحله تدارک دیده شده است.

همتی تصریح کرد: در این دوره ۴۵ روزه، قرآن‌آموزان سه جزء قرآن کریم را حفظ خواهند شد. در این طرح قرآن‌آموزان از ۱۵ تیرماه کار حفظ کل قرآن را به صورت یک ساله آغاز می‌کنند که پس از اتمام این دوره می‌توانند در آزمون کارشناسی علوم قرآن و حدیث شرکت کنند و با اخذ لیسانس وارد دانشگاه شوند.

وی در پایان تصریح کرد: قرآن‌آموزان طرح یک ساله شبانه‌روزی از امتیاز اولویت جذب سازمان آموزش و پرورش برخوردار می‌شوند.

 

انتهای پیام
captcha