تدوین کتاب برای شهدا براساس آیین‌نامه باشد
کد خبر: 4154402
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

تدوین کتاب برای شهدا براساس آیین‌نامه باشد

استاندار کرمان با بیان اینکه برای نوشتن کتاب برای شهدا باید آیین‌نامه‌ای تدوین و یک چهارچوب مشخص در نظر گرفته شود، گفت: تدوین دایرةالمعارف شهدای استان کرمان کار خوب و مهمی است که باید اصولی انجام شود.

شورای فرهنگ ایثار و شهادت کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۰ تیرماه در جلسه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها در حوزه ایثار و شهادت برنامه‌های معمولی همچون برگزاری یادواره شهدا، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و... است که باید برگزار شود، گفت: باید کار جدید نیز انجام داد و در این ارتباط تدوین دایرةالمعارف شهدای استان کرمان کار خوب و مهمی است که باید اصولی انجام شود.

وی در خصوص تدوین کتاب برای شهدا تأکید کرد: برای نوشتن این کتاب‌ها باید آیین‌نامه‌ای تدوین و یک چهارچوب مشخص در نظر گرفته شود تا کار تکراری انجام نشود و کتاب‌ها از لحاظ علمی نیز مرجعیت داشته باشند. اینکه سالانه کتاب‌هایی در مورد شهدا چاپ شود خوب است اما باید کتاب‌ها براساس چهارچوب و به گونه‌ای باشند که بعداً قابل استفاده شوند و باید بانک اطلاعاتی از نویسندگان دفاع مقدس تهیه شود.

فداکار با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در سطح شهر و در سطح ادارات تأثيرگذار است، اظهار کرد: شهرستان‌ها نیز باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنند.

استاندار کرمان در خصوص دیدار با خانواده شهدا، گفت: دیدار با خانواده شهدای شاخص و سرداران شهید به‌صورت مداوم انجام می‌شود اما با بعضی از خانواده شهدا دیداری انجام نمی‌شود که باید به این امر نیز توجه کرد و هر دستگاه در برنامه‌های خود دیدار با این خانواده‌ها را مد نظر قرار دهد.

گرهمایی آزادگان استان کرمان برگزار می‌شود

سعید ایرانمنش، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این جلسه به بیان مصوبات شورا پرداخت و با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان به‌ویژه شهرداری‌ها باید برای نشر برنامه‌هایی که با موضوع ایثار و شهادت انجام می‌شود در فضای مجازی، حوزه اداری خود و... اقدام کنند، گفت: در خصوص اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها در بحث ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۱ تعدادی از سازمان‌ها همکاری داشتند و عملکرد دستگاه‌هایی که همکاری نداشتند باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه گردهمایی یک‌هزار و ۲۵۸ نفر از آزادگان استان به‌منظور تجلیل از آنها در سالروز ورود آزادگان در مردادماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این برنامه‌ در شهر کرمان و در بعضی از شهرستان‌ها به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

ایرانمنش اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ریزی کرده و ماهانه ۵ دیدار از خانواده شهدا داشته باشند که این امر به‌صورت استانی خواهد بود و هر اداره‌کل در مرکز استان و ادارات در شهرستان‌ها این اقدام را انجام می‌دهند و در سال از سوی هر دستگاه دیدار با حدود ۶۰ خانواده شهید انجام می‌شود. همچنین دیدار با جانبازان از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا وحیدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف هستند حداقل یک درصد از اعتبارات خود را برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مطابق آیین‌نامه هزینه کنند، گفت: این امر از سوی دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌شود و پیشنهاد این است برای این یک درصد برنامه‌ریزی شود و دستگاه‌های دولتی اقدامات خود را براساس این برنامه‌ریزی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha