اخذ ۵۸۰۰ میلیارد ریال مالیات از رمزارزها در آذربایجان غربی
کد خبر: 4154435
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

اخذ ۵۸۰۰ میلیارد ریال مالیات از رمزارزها در آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: برای اولین بار در کشور اخذ مالیات از رمز‌ارزها در آذربایجان غربی تحقق یافت و پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در این زمینه پرونده مالیاتی تشکیل شد.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جعفر پورمختار، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، ۲۰ تیر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ برای وصول مالیات هدف ۱۲۶.۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده بود که با اقدمات انجام شده این هدف تحقق یافت.

وی افزود: در سه سال اخیر سازمان امور مالیاتی کشور تمرکز خود را برای مقابله با فرار مالیاتی گذاشت و در این راستا آذربایجان غربی در مقابله با فرار مالیاتی یکی از استان‌‌های پیشگام بوده و حتی یک اداره با عنوان نظارت و مقابله با پولشویی در اداره‌کل تشکیل شد که نقش مهمی در کسب موفقیت در این حوزه داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: با اقدامات این اداره تازه تشکیل یافته برای اولین بار در کشور اخذ مالیات از رمز‌ارزها در آذربایجان غربی تحقق یافت و پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در این زمینه پرونده مالیاتی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در مسیر مبارزه با شرکت‌های سوری و غیرواقعی نیز اقدامات خوبی انجام شده و با شناسایی شرکت‌های سوری که اقدام به خرید و فروش آهن‌الات قراضه می‌کردند هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت مالیات برای این شرکت‌ها تعیین شد.

پورمختار گفت: همچنین مراجعه سرزده به مکان فعالیت مودیان مالیاتی و ارزیابی میزان مالیات واقعی آنها نقش مهمی در تحقق وصول مالیاتی در سال گذشته داشته است که در این راستا ۳۸ مورد مراجعه سرزده انجام شد که موجب شناسایی تعدادی واحدهای صنفی شد که فرار مالیاتی داشتند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ وصولی مالیات ۴۴ هزار میلیارد ریال بوده در سال ۱۴۰۰ این رقم برابر با ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال میزان توزیع عوارض بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر بوده که در سال ۱۴۰۱ این رقم ۶ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال سه هزار میلیارد ریال وصول مالیاتی محقق شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۲۱ هزار و ۸۵۸ هزار فقره اظهارنامه مالیاتی وصول شد که از این تعداد ۱۶۲ هزار و ۹۰۲ فقره از نوع مالیات قطعی بودند.

پورمختار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲۷۱ هزار و ۲۹۷ فقره اظهار نامه مالیاتی اخذ شد که از بین آنها نیز ۲۱۰ هزار ۸۶۰ فقره مالیات قطعی بودند.

وی بیان کرد: از محل عوارض پرداختی به شهرداری‌‌ها اقداماتی مانند تکمیل پل آذربایجان، خرید ۵۰ اتوبوس شهری، ساخت فرهنگسرای ارومیه، ایجاد فضای سبز شهری، جدول‌گذاری، ایجاد گلخانه و نهالستان و ایجاد مبلمان شهری انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha