توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشران اقتصاد آذربایجان‌شرقی است
کد خبر: 4154493
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشران اقتصاد آذربایجان‌شرقی است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را مهم‌ترین راه ارتقای بهره‌وری، کیفیت تولید و ارزش افزوده می‌دانیم، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشران اصلی توسعه اقتصادی استان در دولت است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته 20 تیرماه، در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان، با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را مهم‌ترین راه ارتقای بهره‌وری، کیفیت تولید و ارزش افزوده می‌دانیم، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشران اصلی توسعه اقتصادی استان در دولت است.

وی تفرق و تعدد بازیگران حوزه فناوری را آسیب اصلی این حوزه دانست و گفت: از سال 1400 تلاش کردیم که در این بخش انسجام ایجاد کنیم تا هم زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان تکمیل شود و هم فضای فعالیت در این حوزه مبتنی بر مزیت‌های استان شکل گیرد.

خرم ادامه داد: خوشبختانه ساختار خوبی با حضور بخش دولتی، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد و در میدان عمل نیز اقدامات اساسی خوبی در نهادینه کردن بحث دانش‌بنیان در استان انجام گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: البته ضعف‌ها و تهدیدهایی مانند عدم همراهی صندوق‌های نوآوری و برخی سنگ‌اندازی‌ها هم در این حوزه داشتیم که طبیعی بود. امروز ادبیات و گفتمان دانش‌بنیان در استان شکل گرفته، اما از نظر تولید محصولات دانش‌بنیان رضایت چندانی نداریم و تغییر و تحول در روش‌های سنتی تولید به سختی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بقا، رقابت و سودآوری مبتنی بر دانش امکان‌پذیر است، گفت: اگر بتوانیم در مردمی‌سازی اقتصاد از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببریم، آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه خواهد بود.

خرّم همچنین درخصوص پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: این تفاهم‌نامه باید با برنامه و توجه به مزیت‌های استان و استفاده از توان بخش خصوصی باشد و مدیریت استان نیز منابع لازم را برای اجرای آن پای کار خواهد آورد.

انتهای پیام
captcha