۷۰۰ هیئت مذهبی کردستان میزبان عزاداران حسینی می‌شوند
کد خبر: 4155610
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

۷۰۰ هیئت مذهبی کردستان میزبان عزاداران حسینی می‌شوند

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از میزبانی ۷۰۰ هیئت مذهبی در سطح شهر و روستا‌های کردستان از عزاداران حسینی خبر داد.

عزاداری محرم

مظفر آئینی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: شورای هیئات مذهبی برای تمام هیئت‌های مذهبی زیرمجموعه خود مجوز فعالیت در ایام ماه محرم‌الحرام را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی استان کردستان هر ساله میزبان عزاداران حسینی بوده است، افزود: با توجه به اینکه ابا عبدالله الحسین منشأ خیر و برکت و آزادی و آزادگی در طول تاریخ بشریت بوده‌اند. لذا شعار زیبای «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» برای ایام محرم سال جاری انتخاب شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از میزبانی 700 هیئت مذهبی در سطح شهر و روستاهای کردستان از عزاداران حسینی خبر داد و بیان کرد: هیئات مذهبی در ایام ماه محرم و صفر با حضور عزاداران حسینی مراسم برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی با نصب‌العین قرار دادن دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیئات مذهبی باید در وسط میدان باشند»، جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند.

آئینی در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) هیئت‌های مذهبی و مساجد در حال آماده‌سازی برای برپایی مجالس عزاداری و میزبانی از عزاداران امام حسین(ع) و یاران شهیدش هستند.

وی افزود: با شبکه بهداشت، فرماندهی انتظامی، حوزه‌های علمیه، ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان و فعالان فرهنگی هماهنگی و مساعدت‌های لازم صورت گرفته تا مراسمات محرم و صفر بدون هیچ مشکلی در استان برگزار شود

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان امروز سعی دارند تا مراسمات دینی و مذهبی ما را کم‌رنگ کنند، یادآور شد: تمام کشور به عنوان وظیفه دینی خود همراه، همزمان و همگام با هم بدون هیچ هراسی به عزاداری محرم می‌پردازند که امیدواریم مورد قبول خدا و رسولش قرار گیرد.  

انتهای پیام
captcha