همایش سیاه‌پوشان حسینی در نقده برگزار شد
کد خبر: 4155651
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

همایش سیاه‌پوشان حسینی در نقده برگزار شد

همایش بزرگ سیاه‌پوشان حسینی و بزرگداشت یاد ۱۶ شهید منطقه شرهانی و فکه در حسینیه ثارالله نقده برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌جمعه نقدهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌جمعه نقده امروز 26 تیر در همایش بزرگ سیاه‌پوشان حسینی و بزرگداشت یاد ۱۶ شهید منطقه شرهانی و فکه که در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، گفت: عاشورای حسینی و به طورکلی محرم با بدعت، خرافات و اندیشه‌های التقاطی در تضاد است، چراکه فلسفه شکل‌گیری عزاداری عاشورا نیز اهتمام برای معرفی اسلام با تمام واقعیت‌های آن است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه یک عده برای اینکه به مجالس عزاداری شور و شکوه زیادی بدهند از مطرح کردن هیچ گونه خرافه و حتی مطالب کذب ابایی ندارند، اضافه کرد: در حالی که با چنین رفتارهایی بین مردم با محرم و صفر، تاسوعا و عاشورا شکاف ایجاد می‌کنند.

امام‌ جمعه نقده خاطرنشان کرد: کربلای حسینی و اتفاقاتی که در آن ایام و در آن جغرافیا رخ داده است، به خودی خود آنقدر عظمت دارد که نیازی به اغراق نیست؛ بنابراین باید متولیان فرهنگی نسبت به محتواهایی که در مساجد و تکایان ارائه می‌شود، حساسیت داشته باشند.

سرهنگ سیدجاوید مرتضوی، فرمانده سپاه نقده در این همایش با بیان اینکه ادای اول وقت نمازهای یومیه‌ سیره امام حسین(ع) است، ادامه داد: پس این مهم را باید همواره در اولویت قرار دهیم، تا جامعه رنگ و بوی ایمانی به خود بگیرد.

وی اهتمام برای احیا و نهادینه‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: ماه محرم فرصتی برای گام برداشتن در این زمینه است، این حرکت فرهنگی نیز مراتب و اصولی دارد پس فقط باید کسی به آن اهتمام بورزد که بر چگونگی آن اشرافیت دارد..

فرمانده سپاه نقده با بیان اینکه شور و شعور حسینی به صورت توام با یکدیگر در جامعه باید تقویت شود، ادامه داد: لازمه تحقق یافتن این موضوع استفاده از ظرفیت مداحان، روحانیان و سخنورانی است، که ضمن قدرت بیان قوی به تاریخ اسلام نیز تسلط کافی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha