هیئت‌های عزاداری مهم‌ترین بستر گسترش قرآن هستند
کد خبر: 4156770
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

هیئت‌های عزاداری مهم‌ترین بستر گسترش قرآن هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی و جلساتی که به نام امام حسین(ع) برگزار می‌شود باید بستر و کانونی برای گسترش فرهنگ قرآن باشند، گفت: هدف قیام سید و سالار شهیدان حفظ دین و قرآن کریم بود.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، 30 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: دین اسلام با بینش‌هایی که ارائه می‌دهد و با معرفی الگوها به جامعه بشریت اجتماع را در مقابل حوادث مصون می‌کند.

وی با بیان اینکه قیام و حرکت نهضت حسینی برای احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر بود، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر و خوبی از درون خانه و خانواده شروع شده و در مدرسه، مساجد و اجتماع ادامه پیدا می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه اصول و فروع دین بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با عده‌ای خاص سفر خود را آغاز و در این سفر رویدادهایی رخ داد که تاریخ نظیر آن را ندیده است کمااینکه سفر امام(ع) سفری سیاسی، اجتماعی و دینی برای رضای خداوند متعال بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آثار قیام امام حسین(ع) در قیام‌های مختلف بر علیه ظلم و ستم وجود دارد، گفت: نهضت حسینی تومار حکومت بنی‌امیه را در هم پیچید و بعد از صدها سال از قیام عاشورا، هیئات مذهبی محلی برای گسترش معارف اهل‌بیت است.

خطیب نماز خرم‌آباد با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی و جلساتی که به نام امام حسین(ع) برگزار می‌شود باید بستر و کانونی برای گسترش فرهنگ قرآن باشد چراکه هدف قیام امام حسین(ع) حفظ دین و قرآن کریم بود، اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بنی‌امیه زمان هستند و به‌دنبال از بین بردن اسلام هستند اما ایران اسلامی آن چنان سیلی بر استکبار جهانی زده که صدای آن برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سند حقانیت دین و چراغ فروزان برای هدایت انسان است، اضافه کرد: در مکتب اسلام توهین به انبیای آسمانی نهی شده و اتفاقی که در سوئد با همکاری پلیس این کشور رخ داد اهانت به ادیان آسمانی است و آن را محکوم می‌کنیم.

شاهرخی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۳۰ تیر ۱۳۳۱، ادامه داد: هر دولتی باید متکی بر مردم باشد و اعتماد به وعده‌‌های دروغین سلطه‌گران عالم، سبب ضرر و آسیب می‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد و شهادت ۷۰ نفر از رزمندگان لرستانی در این عملیات، گفت: کسی که جاسوسی می‌کند، از دشمنان پول می‌گیرد و بر علیه کشورش خیانت کند سرانجامی شوم دارد و در مرصاد، رزمندگان سیلی محکمی به منافقان زدند. 

وی با بیان اینکه اخیراً ۱۷ نفر سهمیه برای جذب در یک دستگاه در نظر گرفته و آن سازمان بدون اطلاع‌رسانی افراد را جذب کرده است، افزود: چنین شیوه استخدام بدون اطلاع‌رسانی سبب خدشه‌دار شدن اعتماد اجتماعی می‌شود که از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی که مانع این کار شدند، تشکر می‌کنیم. 

شاهرخی هنجارشکنی و گسترش بی‌حجابی را اولویت دشمن دانست و با بیان اینکه باید اولویت ما هم گسترش حجاب و پاکدامنی باشد، اظهار کرد: در این راستا کسانی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند وظیفه بیشتری دارند کمااینکه گزارش‌هایی مبنی بر بدحجابی در بام لرستان به گوش می‌رسد که باید بررسی شود.

 

انتهای پیام
captcha