دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از حسین(ع) تهی کند
کد خبر: 4156778
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
امام جمعه موقت تبریز:

دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از حسین(ع) تهی کند

حجت الاسلام عالی، گفت: دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از امام حسین(ع) تهی کنند از این رو هیات‌ها باید به مشی حرکتی امام حسین(ع) توجه کرده و در کنار ایجاد شور حسینی به شعور حسینی هم توجه کنند.

حجت الاسلام عالی، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز امروز، سی‌ام تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، بر ضرورت بصیرت افزایی و تحقق شور و شعور حسینی در بین جوانان در عزاداری‌های ایام محرم تاکید کرد و گفت:  گفت: عزیزان فرصت خوبی است تا در کنار عزاداری سید و سالارشهیدان به معارف بپردازید و جوانان را به احکام دینی سوق دهید و جوانان را در عین شور حسینی به آموزش مسایل دینی و انس با قرآن دعوت کنید.

وی افزود: در زمینه مداحی‌ها و اشعار سعی کنید با مقتل و مطالب و روضه‌ها آشنا شوید و از منابعی استفاده کنید که مستند به کتاب‌های قوی باشند تا عزاداری‌ها معرفت افزا باشد و در عین حال موازین و اصول اسلامی رعایت شود. 

عالی اظهار کرد: یک عده مطالبی در هیات‌ها ارایه می‌شود که امام حسین(ع) را در مقابل ظلم یزید، سیاسی معرفی نمی‌کند در حالیکه امام حسین(ع) مرد سیاسی بود، نباید در هیات های عزاداری مسایل سکولار تبلیغ شود.

خطیب جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه باید در عزاداری‌های ایام محرم به مشی حرکت ابی عبدالل (ع) بپردازید و ایجاد شعور و بصیرت افزایی کنید، تصریح کرد: هدف قیام امام حسین (ع) را تبیین کنند، در این روزها تبلیغات گسترده دشمن می‌خواهد اصل قضیه را ازبین ببرد و سعی دارند عزاداری‌ها را از محتوا تهی کنند یکی از این راههای مقابله اینست که سیاسی باشید.

وی اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) شجاع بودند و از مرگ نمی‌ترسیدند؛ آنها بصیرت داشتند که شاخص‌ترین بصیر کربلا هم حضرت عباس(ع) بود. 

عالی، با تاکید بر اینکه ایام محرم بهترین فرصت برای همه است، توضیح داد: در عین حال که ارتباط عاطفی و دلی با ائمه داریم باید آن را به ارتباط عمیق و معرفتی تبدیل کنیم زیرا این خواست ائمه اطهار(ع) هم است یعنی جوانان را در کنار عزاداری به احکام دینی و انجام آنها سوق داد. 

امام جمعه موقت تبریز، در ادامه در اعلام مناسبت‌های هفته به پنجم مرداد (اولین اقامه نماز جمعه) اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک موهبت الهی است که توسط انقلاب اسلامی احیا شد؛ البته نماز جمعه‌ها در برخی شهرها برگزار می‌شد اما نماز جمعه تاثیرگذار و برکت‌آفرین بعد از انقلاب اسلامی برگزار شد. 

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک اجتماع سیاسی و معنوی است، افزود: نماز جمعه علاوه بر اینکه خود عظمت دارد بلکه نمایش سیاسی و وحدت‌آفرین است، آگاه‌سازی و بصیرت‌زایی از ویژگی‌های نماز جمعه است و به راستی این نماز نقش سازندگی دارد. 

عالی، به سالروز آخرین عملیات دفاع مقدس در پنج مرداد سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: در این روز دشمن متوهم شد و گمان کرد که کشور ما ضعیف شده است و از نظر درونی ایران شکننده است از این‌رو منافقین با شعار از مهران تا تهران را با نام عملیات غرور جاودان شروع کرد. 

خطیب جمعه تبریز، ادامه داد: اما دشمن غافل از اینکه رزمندگان خمینی(ره) پای کار هستند در عملیات مرصاد دشمن را گرفتار کردند و برای همیشه آنها را مایوس کردند. 

انتهای پیام
captcha