فعالیت‌های جهاد تبیین باید نتیجه محسوس داشته باشند
کد خبر: 4157009
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

فعالیت‌های جهاد تبیین باید نتیجه محسوس داشته باشند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جهاد تبیین به این معنا نیست که تنها در حد یک نام باقی بماند و در ذیل آن هر صحبتی انجام شود بلکه باید یک نتیجه محسوس داشته باشد، گفت: نباید از اعتقادات خود دست بکشیم بلکه باید بسترهایی فراهم کرد تا اعتقادات ما آرام آرام عملیاتی شود.

دیدار امام جمعه کرمان با فعالان جهاد تبیینبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۳۱ تیرماه در دیدار با جمعی از راویان دفاع مقدس و فعالان جهاد تبیین با بیان اینکه جهاد تبیین دغدغه نظام و انقلاب است، گفت: ممکن است شرایط آنگونه که باید فراهم نباشد اما نباید از اعتقادات خود دست بکشیم بلکه باید بسترهایی فراهم کرد تا اعتقادات ما آرام آرام عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه ساختار و ابزار مشخصی برای جهاد تبیین از سوی سپاه تعریف شده است، اظهار کرد: جلسات مربوطه به‌صورت مداوم در حال برگزاری است و پیشنهاد می‌شود یک کرسی برای فعالان جهاد تبیین در این جلسات در نظر گرفته شود تا طرح‌های خود را ارائه دهند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز این است که امتداد فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصاد و... ضعیف است. زمانی که معظم‌له فرمایشی دارند، مسئولان در سال‌های اولیه به آن می‌پردازند اما اینکه این روند تداوم یابد تا عملیاتی شود رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب واژه‌هایی خلق کردند که نجات دهنده کشور است، افزود: هر کدام از این واژه‌ها باید تبدیل به گفتمان می‌شد و جریان شکل می‌گرفت اما هر کدام از آنها بعد از سال‌ها رها شد که یکی از آنها جهاد تبیین است. لذا از بین بردن این ضعف نیازمند فکر، اندیشه و صحنه عمل را به دست گرفتن است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اغتشاشات سال گذشته نشان داد ما در بعضی موضوعات ضعیف عمل کردیم و تدابیر لازم اندیشیده نشده است و به همین دلیل مسائلی ایجاد شد. جهاد تبیین مدیریت ذهن انسان‌ها است و اگر ما نتوانیم ذهن‌ها را مدیریت کنیم دشمن این کار را می‌کند و زمانی که این امر اتفاق افتاد حق‌ترین و بهترین استدلال‌ها پذیرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یک رکن تربیت مربوط به مخاطب است، اظهار کرد: جهاد تبیین به این معنا نیست که تنها در حد یک نام باقی بماند و در ذیل آن هر صحبتی انجام شود بلکه باید یک نتیجه محسوس داشته باشد. اگر ما در جامعه خوب عمل کنیم دیگر نگرانی از بابت دروغ‌های فضای مجازی وجود ندارد و اگر جامعه از اساس درست شود دیگر دروغ‌های فضای مجازی بر جامعه اثر ندارد.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود فعالان جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف طرح عملیاتی تعریف کنند و اگر این طرح‌ها قابل ارزیابی و در پنج حوزه مسجد، مدرسه، حوزه، دانشگاه و خانواده تعریف شوند از سوی قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی قابل حمایت هستند.

انتهای پیام
captcha