میزبانی سمنان از سوگواره مهر محرم
کد خبر: 4157238
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

میزبانی سمنان از سوگواره مهر محرم

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از برگزاری مراسم سوگواره مهر محرم در این استان خبر داد و گفت: این سوگواره برای شانزدهمین بار با محوریت هنر عاشورایی و آئینی برگزار می‌شود.

سوگواره مهر محرمبه گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، 31 تیرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان با اشاره به برنامه‌های آئینی این اداره کل گفت: شانزدهمین سوگواره مهر محرم امسال نیز در سمنان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این سوگواره در واقع برند ملی استان محسوب می‌شود که در این راستا همه ساله عکاسان و هنرمندان و فیلم‌ سازانی از سراسر کشور در آن حضور دارند که پوستر رویداد فرهنگی سوگواره مهر محرم رونمایی شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان از رونمایی پوستر مراسم گرامیداشت آیت‌الله اختری در سمنان نیز خبر داد و گفت: این مراسم قرار است آبان ماه سال ۱۴۰۲ در فرهنگسرای کومش سمنان با حضور علاقمندان برگزار و در آن از مقام آیت‌الله اختری تقدیر شود.

علی مهرزاد، دبیر همایش گرامیداشت مقام آیت الله اختری نیز با اشاره به تشکیل ۱۲ جلسه ستاد برگزاری این مراسم، اظهار کرد: تدوین مقالات و چاپ و رونمایی از سه عنوان کتاب از آثار مرحوم اختری از جمله این برنامه‌ها است.

وی تولید فیلم مستند از زندگانی این شخصیت علمی و روحانی تلاشگر توسط رسانه‌ها، ساخت تولیداتی برای ارائه در فضای مجازی از شخصیت آیت‌الله اختری، برپایی نمایشگاهی از آثار و تالیفات ایشان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای آئین بزرگداشت آیت‌الله اختری در سمنان است.

انتهای پیام
captcha