15 هزار فعال قرآنی در مؤسسات وابسته به ارشاد لرستان فعالیت دارند
کد خبر: 4157494
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
مدیرکل ارشاد لرستان:

15 هزار فعال قرآنی در مؤسسات وابسته به ارشاد لرستان فعالیت دارند

منصور احمدی از حضور 15 هزار فعال قرآنی در لرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 90 مؤسسه قرآنی در لرستان داریم که 42 مؤسسه آن وابسته به اداره‌کل تبلیغات اسلامی و 48 مؤسسه نیز وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

منصور احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که یکم مردادماه در خرم‎آباد برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و زیست عفیفانه گفت: در شرایطی که از سال گذشته، دشمن حمله فرهنگی را به‌صورت جدی در دستور کار قرار داده است و متأسفانه برخی افراد ناآگاه هم در داخل با آنها همراهی می‌کنند، باید به‌صورت جانانه در سنگر مبارزه با حمله فرهنگی دشمنان، اقدام کرد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی در لرستان افزود: در حال حاضر 86 چاپخانه، 140 مؤسسه فرهنگی، پنج هزار و 136 عضو رسمی صندوق هنر، 124 نشریه مکتوب و 15 هزار فعال قرآنی در لرستان داریم که زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند و مجوز خود را از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند.

احمدی ادامه داد: همچنین 48 مؤسسه قرآنی وابسته به ارشاد، 42 مؤسسه قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و 427 کانون فرهنگی مساجد در استان فعالیت دارند که در سه ماهه اخیر نیز 30 کانون به این تعداد افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 پروژه زیرساختی در حوزه‌های فرهنگی و هنری در استان در دست اقدام است، گفت: همچنین در یک سال گذشته 500 عنوان کتاب در استان لرستان تألیف شده و 103 مؤسسه تبلیغاتی نیز در استان، فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه براساس سند توسعه فرهنگی و برش استانی، چندین رویکرد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته‌ایم، و در این راستا ما بر ضرورت «اقدام مسئله‌محور» تأکید داریم، اضافه کرد: برهمین اساس نارسایی‌ها، فرصت‌های مهم و ضعف‌ها شناسایی شده است که همه این مسائل منشعب و مطابق با نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

وی افزود: برای مثال عدم توسعه مطلوب فرهنگ قرآن و عترت یا سطح نامناسب مشارکت اجتماعی از نارسایی‌های حوزه فرهنگی استان است، اما در کنار این نارسایی‌ها، پتانسیل‌های بی‌نظیری از جمله یک‌دستی در مذهب تشیع، ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی و گردشگری، موسیقی لرستان به‌عنوان یک سرمایه خاص، وجود مفاخر، مشاهیر و علما از فرصت‌های مهم فرهنگی استان هستند که در همین راستا جهت انجام اقدامات مسئله‌محور در توسعه فرهنگ عمومی استان، لحاظ می‌شوند.

احمدی با بیان اینکه وجود شش هزار و 551 شهید در حوزه دفاع مقدس، امنیت، شهدای مدافع حرم نیز از ظرفیت‌های مثال‌زدنی فرهنگی در استان است، اظهار کرد: مشکلاتی مانند بیکاری، مهاجرت و خودکشی نیز به نوبه خود تأثیرگرفته از تهاجم فرهنگی هستند که باید با رویکرد مسئله‌محور در راستای رفع آنها، تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha