۲۰۰ جلسه قرآنی در مناطق مختلف اردبیل تشکیل می‌شود
کد خبر: 4157580
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
با هدف تکریم قرآن و محکومیت اهانت به ساحت این کتاب آسمانی؛

۲۰۰ جلسه قرآنی در مناطق مختلف اردبیل تشکیل می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری ۲۰۰ جلسه قرآنی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با هدف تکریم قرآن کریم و محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن، برنامه جلسات قرائت و تفسیر با محوریت جریان‌سازی آموزه‌های قرآنی در شب عاشورا در تمام مساجد استان اردیبل برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، دوم مرداد ماه در جلسه هم‌اندیشی برنامه سوگواره محرم ویژه نوجوانان در سخنانی اظهار کرد: برای موفقیت در امور فرهنگی و تبلیغی نیازمند عملیات خاص، تزریق حرکت‌های نوین و جریان‌سازی نو پدید به همت فعالان عرصه فرهنگی و تبلیغی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: فعالیت‌های بانوان اقتضا می‌کند که آن‌ها بیش از پیش به میدان بیایند چرا که دشمن با مهندسی معکوس و استفاده از جریان بانوان، این قشر تاثیرگذار را بر علیه انقلاب و در مقابل جریان انقلاب قرار داده است. جعفرزاده افزود: نگاه علمی و ترسیم صحیح صحنه عملیات فرهنگی و توجه ویژه به اقتضائات جامعه باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی به دقت مورد مطالعه و توجه قرار گیرد تا اثرگذاری برنامه‌ها ارتقا یابد.

وی بر ضروت توجه به آموزه‌های قرآن در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و نیز ترویج تعالیم قرآنی در جامعه باید وحدت قرآن و اهل بیت در سرلوحه امور قرار گرفته و در ایام محرم، عزاداری‌ها با محوریت مداحی و اشعار با مضامین قرآنی و نیز رجزخوانی با عناوین «حسین فدایی قرآن» برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری ۲۰۰ جلسه قرآنی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با هدف تکریم قرآن کریم و محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن، برنامه جلسات قرائت وتفسیر با محوریت جریان‌سازی آموزه‌های قرآنی در شب عاشورا در تمام مساجد استان اردیبل برگزار و از شبکه سبلان صداسیمای مرکز اردبیل به صورت زنده پخش خواهد شد.

جعفرزاده ترویج تربیت قرآنی را مقدم بر جلسات قرائت قرآن برشمرد و افزود: با تاکید نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل باید علاوه بر جلسات قرآنی، در ترویج سبک زندگی قرآنی و تربیت نسل جوان با محوریت تربیت قرآنی متمرکز شویم.

وی افزود: تربیت نسل نو به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، تربیت نسل اصیل انقلابی فتح الفتوح انقلاب و شاهکار انقلاب است و باید در تمام برنامه‌های فرهنگی توجه به اقشار مختلف علی‌الخصوص قشر خاکستری در اولویت قرار گرفته و از تکراری بودن مخاطبین بپرهیزیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: درد اصلی ما این است که حرف و پیام ما به گوش مخاطبین نیازمند نمی‌رسد و عموما برنامه‌ها و دورهمی ما دورهمی خودی بوده و توجه مناسبی به قشر خاکستری نشده است لذا باید نیاز فرهنگی اقشار مختلف را شناسایی و این قشر را جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha