تحقق اهداف جوانی جمعیت نیازمند همکاری بین‌بخشی است
کد خبر: 4158053
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

تحقق اهداف جوانی جمعیت نیازمند همکاری بین‌بخشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، موضوع جوانی جمعیت را یک اولویت ملی خواند که با عزم جدی و همکاری بین‌بخشی، باید زیرساخت‌های تحقق آن فراهم شود.

دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مسئولان شهرستان بواناتبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 مردادماه در دیدار با مسئولان ارشد شهرستان بوانات با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانی جمعیت، این مسئله را یک اولویت ملی خواند که با عزم جدی و همکاری بین‌بخشی، باید زیرساخت‌های تحقق آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا، حمایت‌های تاثیرگذاری از سوی بسیاری بخش‌ها نسبت به حوزه سلامت صورت گرفت و اکنون نیز با توجه به اهمیت این اولویت ملی، نیاز است این همکاری در حیطه جوانی جمعیت محقق شود.

حسینی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت این موضوع، بر ایجاد یک عزم جدی در شهرستان برای ارتقای نرخ باروری و عملیاتی شدن موضوع جوانی جمعیت تأکید کرد و افزود: پیری جمعیت، چالشی است که برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر با آن درگیر شده و بحران‌های بسیاری را به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت کشور، خواستار حمایت مسئولان شهرستان از پزشکان، متخصصان و نیروهای حوزه سلامت شد.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به بازدید امروز خود از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بوانات و پایش خدمات این مرکز درمانی در حیطه‌های مختلف، وضعیت موجود نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و این حاصل تلاش مسئولان، پزشکان و کارکنان این شهرستان است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده، پنج پزشک متخصص در حیطه‌های اصلی مورد نیاز مراکز درمانی در این شهرستان حضور یافته‌اند.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکیش یراز نیز دیگر عضو این نشست بود که گزارشی از شاخص‌های بهداشتی شهرستان در حیطه‌های مختلف ارائه کرده و توضیحاتی پیرامون راهکارهای ارتقای وضعیت موجود در حیطه بهداشت، ارائه کرد.

علی زمانی، فرماندار شهرستان بوانات نیز در این نشست اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان را در زمینه‌های مختلف به مسئولان دانشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha