جایگاه امام حسین(ع) نزد اهل سنت ارزشمند است
کد خبر: 4158207
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
ماموستا حسینی:

جایگاه امام حسین(ع) نزد اهل سنت ارزشمند است

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت مهم و ارزشمند است، گفت: بارها از سوی بزرگان و علمای اهل‌سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین(ع) در کتاب و خطبه‌های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.

ماموستا حسینی در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان سنندجبه گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج، امروز، چهارم مرداد در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان سنندج با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) گفت: در طول تاریخ بارها از سوی بزرگان و علمای اهل‌ سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین(ع) در کتاب و خطبه‌های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت یک جایگاه مهم و ارزشمند است، افزود: قیام امام حسین(ع) و عاشورای حسینی برای تمام مسلمانان افتخار است چراکه تداعی‌کننده درس شهامت، شجاعت و کرامت انسانی برای همگان است.

امام جمعه موقت سنندج با تأکید بر اینکه باید مردم از اتفاقات و سرنوشت امام حسین(ع) درس‌ بگیرند و با ایستادگی در مقابل ظالم، یار و یاور مظلوم باشند، افزود: محبت و عشق به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌ بیت(ع) ریشه در دل و اعماق جان اهل تسنن دارد و همه مسلمانان جهان اسلام در سالروز تاسوعا و عاشورای حسینی داغدار و ناراحت هستند.

ماموستا حسینی با بیان اینکه واقعه کربلا تلخ‌ترین واقعه تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود، یادآور شد: ایستادگی امام حسین(ع) در برابر حکومت فاسد یزید واقعه کربلا را با آن همه فاجعه رقم زد به‌‌طوری‌که این حادثه غمبار چنان داغی را بر دل مؤمنان و همه مسلمانان جهان گذاشت که تا ابد فراموش‌نشدنی است.

انتهای پیام
captcha