طرح «شهر موزه بین‌المللی امام حسین(ع)» در یزد پیگیری شود
کد خبر: 4159195
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

طرح «شهر موزه بین‌المللی امام حسین(ع)» در یزد پیگیری شود

استاندار یزد با اشاره به طرح شهر موزه بین‌المللی امام حسین(ع) گفت: این موزه به مرکزیت یزد و به عنوان پروژه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر یزد مورد پیگیری قرار گیرد.

نشست شورای فرهنگ عمومی یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، شنبه شب، هفتم مردادماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با هدف بررسی طرح‌های دبیرخانه بین‌المللی یزد؛ حسینیه ایران، با اشاره به موارد مطرح شده مبنی بر لزوم تقویت گردشگری مذهبی و معنوی در استان، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه در جلسه شورای توسعه گردشگری جمع‌بندی و میز گردشگری مذهبی و معنوی به عنوان متولی پیشبرد آنها قرار گرفت.

وی همچنین به آمار موجود در زمینه حضور گردشگری خارجی در دهه اول محرم در استان یزد اشاره کرد و افزود: امید است در پرتو برنامه ریزی‌ها و اقدامات در حال پیگیری، شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های دبیرخانه بین‌المللی یزد؛ حسینیه ایران در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها باید به عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته و منابع لازم اختصاص یابد.

فاطمی همچنین با اشاره به طرحِ شهر موزه بین‌المللی امام حسین(ع) بیان کرد: این موزه به مرکزیت یزد و به عنوان پروژه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر یزد مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha