انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومین است
کد خبر: 4159720
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومین است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومین است، گفت: گروه‌های جهادی در عرصه دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام دادند و همه آن‌هایی که دل در گرو انقلاب داشتند دشمن را ناکام کردند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، ۱۰ مردادماه در رزمایش جهادگران سازندگی در تبریز،  با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومین است، گفت: گروه‌های جهادی در عرصه دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام دادند و همه آن‌هایی که دل در گرو انقلاب داشتند دشمن را ناکام کردند.

وی اظهار کرد: روزی که ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستاها مستقر بودند گروه‌های جهادی به آن‌ها یاری رساندند و توانستند گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را به آن‌ها برسانند.

خرم، افزود: یارگیری انقلاب از بین مستضعفان، روستانشینان و کوه نشینانی انجام شد که بنابر فرمایش امام راحل یک موی کوه نشینان به تمامی کاخ نشینان می‌ارزد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اولین نقش گروه‌های جهادی در شکل‌گیری فرهنگ با عظمت انقلاب، گفتمان امام بود، بیان کرد: گروه‌های جهادی در روزی که لازم شد در عرصه‌ دفاع مقدس کاری کردند که در هشت سال دفاع مقدس در ذهن همه‌ی دوستان انقلاب ماندگار شد.

وی عنوان کرد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و همه‌ کسانی که دل در گرو انقلاب داشتند به جبهه‌های جنگ شتافتند و دشمن را ناکام گذاشته و انقلاب را از چنگال استکبار جهانی بیرون کشیدند و اجازه ندادند تا انقلاب به دست نامردهای خون آشام آمریکایی و اسرائیلی و فساد آن‌ها در این کشور مورد تهاجم قرار بگیرد.

خرّم، تشریح کرد: بعد از دفاع مقدس یک کج سلیقگی اتفاق افتاد که طی آن جهاد سازندگی منحل شد و مقام معظم رهبری فرمودند که جهاد سازندگی باید به عنوان دو بال انقلاب دوباره تشکیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: جهادگران طی سه دهه‌ فعالیت خود کارهای بزرگی انجام دادند ولی متأسفانه در مستند سازی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اوایل دهه‌ ۷۰ مقام معظم رهبری دستور شکل‌گیری این گروه‌های جهادی را دادند که در این نزدیک سه دهه گروهای جهادی همواره با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلاتی که وجود داشت در همه‌ عرصه‌های سازندگی و عمرانی، آموزشی و در حوزه‌های مختلف صدها کار بدون هیچ چشم داشتی انجام دادند.

خرّم تشریح کرد: جوانان از سراسر کشور، دانشگاها و مدارس، محلات از کوی و برزن، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران همگی در مناطق محروم و نیازمند به کمک مردم شتافتند ‌و در مناطق دور افتاده همانند اوایل انقلاب زحمت کشیدند و اجازه ندادند تا این مناطق محروم به فراموشی سپرده شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: گروه‌های جهادی تنها افرادی هستند که می‌توانند در مناطق محروم برای خدمت رسانی بدون اجر و مزد دنیوی حضور پیدا کنند و وظیفه‌ خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha