حضور مردم در مناسبات کشور دشمنان را ناامید می‌کند
کد خبر: 4159752
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

حضور مردم در مناسبات کشور دشمنان را ناامید می‌کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: تهدید دشمن با حضور مردم در مناسبات و برنامه‌های عمومی دفع و دشمن ناامید می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، ۱۰ مرداد در نشست خبری با اشاره به اینکه در دوازدهم مردادماه سال ۵۹ به فرمان امام (ره) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأسیس و شروع به کار کرد، گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیاز بود که در مناسبت‌های مختلف و حوادث غیرمترقبه که حضور مردم و هماهنگی دستگاه‌ها را می‌طلبید نهادی هماهنگی را بین مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

وی افزود: فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس اساسنامه، در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، نظارت و راهبری در مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی است. همچنین در برخی از مناسبت‌های مهم مانند روز جمهوری اسلامی، قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، هفته افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، بزرگداشت ۱۳ آبان، روز جهانی قدس، جشن‌های نیمه شعبان، دهه ولایت، امامت و دهه فجر مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلاب است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاستگذاری، راهبری و نظارت دارد.

ملک مکان با اشاره به اینکه هدف ایجاد بستر مناسبی جهت تعمیم باور‌ها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی است، اضافه کرد: یکی از فلسفه‌های تأسیس شورای هماهنگی، انقلاب اسلامی است از این رو زنده نگه داشتن انقلاب، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی، برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج کشور، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی برای برگزاری مراسم و مناسبت‌ها و نظارت و عملکرد ۲۰ دستگاه عضو شورا از دیگر ضرورت‌های تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های عمومی مانند راهپیمایی کمک به تقویت بنیه دفاعی و نمایش قدرت نرم مردمی است، گفت: حرکت مردمی جایگاه و اعتبار نظام را در عرصه بین‌المللی بیشتر می‌کند، همچنین هدف دیگر از اجرای برنامه‌ها ایجاد و تقویت وفاق ملی، وحدت کلمه و ایجاد ثبات در جامعه است.

وی افزود: تهدید دشمن با حضور مردم در مناسبات و برنامه‌های عمومی دفع و دشمن ناامید می‌شود و جریان‌سازی فرهنگی، تقویت نشاط و افزایش سطح آگاهی و اطلاع عمومی جامعه و اعلام مواضع و مطالبات محوری مردم‌ها در این مناسبت‌ها مطرح می‌شود.

ملک مکان با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، اندیشه ولایت فقیه، تبیین شاخص‌های انقلاب و دشمن شناسی و دستاورد نظام جمهوری اسلامی را تبیین می‌کند، اظهار کرد: سپردن کار به جوانان، استفاده از اندیشه آن‌ها و ایجاد طراوت و تازگی در جامعه از رویکرد‌های جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
انتهای پیام
captcha