مساعدت سازمان فرهنگی شهرداری ارومیه به ۱۲۰ هیئت مذهبی
کد خبر: 4159931
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

مساعدت سازمان فرهنگی شهرداری ارومیه به ۱۲۰ هیئت مذهبی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه امسال اولویت اصلی برای برگزاری مراسم‌ محرم «ترویج فرهنگ حسینی» بود، از مساعدت این سازمان به بیش از ۱۲۰ هیئت مذهبی خبر داد.

دسته عزاداریمحمد نقی‌پور، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال اولویت اصلی برای برگزاری مراسم‌ محرم «ترویج فرهنگ حسینی» بود، از مساعدت این سازمان به بیش از ۱۲۰ هیئت مذهبی خبر داد.

وی افزود:  مسئولان هیئت‌های مذهبی با در دست داشتن نامه از سازمان تبلیغات اسلامی یا خود هیئات، اقلام خود را در مجموع بالغ بر سه میلیارد ریال اعم از ۲۰۰۰ متر ریسه، ۳۰۰۰ متر کتیبه، ۱۲۰۰ عدد پرچم، ۱۵۰۰ متر پارچه مشکی، ۱۳۹۰ متر مربع بنر، اسپیس به متراژ ۳۰ متر و ۲۰۰ عدد سازه بنر، چای و قند و لیوان با مساعدت این سازمان تهیه کردند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ادامه داد: توزیع عادلانه اقلام محرم در اکثر هیئت‌ها و مکتب‌های حسینی، موجب بهره‌مندی شهروندان از عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در همه سطوح و اقشار مختلف جامعه و همچنین باعث گسترش تکریم مساجد و هیئات مذهبی و تقویت پیوند بین آنها شده است.

نقی‌پور عنوان کرد: این مساعدت‌ها بسیار ناچیز بوده و بدون تردید هزینه برگزاری مراسمات و مجالس مذهبی بسیار بیشتر است.

وی علیرغم مساعدت سازمان در بحث فضاسازی برای هیئات مذهبی، به برگزاری مراسمات عزاداری توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: برپایی غرفه و ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسمات عزاداری از قبیل نوگلان حسینی و زینبی برای کودکان و نوجوانان، مراسم حسینی بالالار، شیرخوارگان حسینی، شاه‌حسین گویان، مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا و سوگواری ایام محرم در نمازخانه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و همچنین ایجاد عزاخانه در مناطق گلشهر و دفاع مقدس از جمله اقدامات این سازمان در ماه محرم بود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه تصریح کرد: مساعدت در توزیع اقلام محرم و برگزاری مراسمات عزاداری توسط این سازمان، موجب ایجاد ساختارمندی بیشتر جریان مذهبی با رعایت اصل امانت‌داری در اجرای نیات مرتبط با سیدالشهدا(ع) بوده که در راستای ترویج فرهنگ حسینی می‌توان گفت این سازمان به اهداف خود در برنامه‌های مدون برای ماه محرم دست یافته است.

انتهای پیام
captcha