الگو‌پذیری از آموزه‌های عاشورا زندگی عزتمندانه را رقم می‌زند
کد خبر: 4159996
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل:

الگو‌پذیری از آموزه‌های عاشورا زندگی عزتمندانه را رقم می‌زند

صادقه اعتماد گفت: الگوگیری و توجه به ارزش‌های متعالی نهفته در واقعه عاشورا به‌طور قطع زندگی با عزت و شرافتمندانه را برای انسان به دنبال خواهد داشت.

صادقه اعتماد، استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل به نقل از حوزه‌ علمیه خواهران اردبیل، صادقه اعتماد، استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، روز گذشته، 11 مردادماه در آیین عزاداری ماه محرم که در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سا) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: گرچه واقعه کربلا در زمان محدودی اتفاق افتاد اما درس‌های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست و در طول تاریخ درس‌آموز و تاثیرگذار در شکل‌گیری بسیاری از قیام‌های حق‌طلبانه بوده است.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیام و مبارزه خود با ظلم و جهل به همه انسان‌های آزاده آموخت که نباید به خاطر ثروت و مقام، هر نوع خواری و ذلت را قبول کرد.

استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) با تأکید به اینکه اساس حرکت سیدالشهدا(ع) و قیام عاشورا با شعار «هیهات منا الذله» بود بیان کرد: زندگی در زیر سلطه یزیدیان و ظالمان زمان مرگ است و کشته‌شدن در راه مبارزه با آنان و حفظ آرمان‌های مقدس حیات آفرین می‌باشد.

اعتماد، با اشاره به عبرت‌ها و درس‌های مهم عاشورا، تصریح کرد: شناخت تکلیف و ایستادگی در برابر ظلم منحصر به زمان خاص امام حسین(ع) نیست بلکه در هر برهه‌ای از زمان و مکان هرگاه نظیر آن پیش بیاید باید همه با آن مقابله کنند.

این مبلغ دینی اظهار کرد: عزت و آزادگی پیام ماندگار نهضت عاشورا و ندای جاویدان سالار شهیدان است که در طول تاریخ الگوی مناسبی برای حق‌طلبان و آزادی‌خواهان بوده است.

انتهای پیام
captcha