حمایت همگانی از آمران به معروف در جامعه ضروری است
کد خبر: 4160117
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
امام جمعه تبریز :

حمایت همگانی از آمران به معروف در جامعه ضروری است

امام جمعه تبریز بر ضرورت حمایت همه جانبه و همگانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا بانوان محجبه را مورد ضرب و شتم قرار می دهند اعلام انزجار و از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 13 مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز،  با اشاره به انتشار فیلم ضرب و شتم یک بانوی محجبه توسط مردی در مقابل فرزند دخترش در باغ نارنجستان شیراز پس از  تذکر به کشف حجاب چند زن گفت: این فیلم تفسیر خاصی نمی‌خواهد،  بانوی محجبه‌ای به چند نفر بابت کشف حجاب تذکر داد و این واکنش غیر قابل قبول را دریافت کرد.

وی افزود: گذشته از ابعاد دینی موضوع، سکوت در مقابل این خشونت عریان علیه بانوی محجبه به تشدید دوقطبی‌های اجتماعی منجر می‌شود و کسانی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای از بانوی تذکر دهنده دفاع کنند.

آل‌هاشم، بر ضرورت حمایت همه جانبه و همگانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا بانوان محجبه را مورد ضرب و شتم قرار می دهند اعلام انزجار و از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع کنند.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه خطبه‌ها به مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت ان‌شاءالله باید جلوه باشکوه‌تری داشته باشد.

وی افزود: یکی از مزایای قانون جدید انتخابات مجلس با در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام از ۱۶ مرداد این است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیئت‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده است و تا حدود زیادی می‌تواند به یک انتخابات سالم کمک کند.

آل‌هاشم ادامه داد: همچنین برای مردم انقلابی فرصت مناسبی است با تحقیق و رصد بیشتر رفتار‌های داوطلبان مجلس برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

امام جمعه تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره و اظهار کرد: آیا بیش از ۶۰ سال نسل کشی در فلسطین، دادن سلاح شیمیایی به صدام برای قتل عام ایرانیان، کشتار زن و کودک در ویتنام توسط غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست؟

وی افزود: غربیها حقوق بشرشان را در زندان ابوغریب و زندان‌های متعدد دیگر و کشتار‌های گوناگون مانند قتل عام مردم پاکستان و افغانستان نشان می‌دهند و شکنجه را در غرب قانونی می‌کنند آن وقت دم از حقوق بشر و دفاع از حرمت و کرامت انسان می‌زنند.

آل‌هاشم، به برگزاری باشکوه دهه محرم امسال در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان و تبریز اشاره کرد و گفت: آیین‌ها و مناسک دینی از جمله مناسبت‌ها توان بسیج کنندگی دینی و هویت جمعی یک ملت را نشان می‌دهد و مهم‌ترین آیین جمعی شیعیان مربوط به عزاداری ایام محرم است.

امام جمعه تبریز از عزاداری محرم به عنوان یک رسانه مهم و اصیل یاد کرد و افزود: رسالت این رسانه در دهه‌های متمادی برانگیختن یک حس جمعی در محبت به اهل بیت (ع) بوده که مانع فراموشی تاریخ و مسیرآن شده است و بر همین اساس دشمنان اسلام و انقلاب همواره بر تخریب این آیین تمرکز داشتند.

آل‌هاشم ادامه داد: امسال متفاوت‌تر از هر سال دیگری با وجود تلاش‌های مذبوحانه و تبلیغات مسموم جریان‌های ضددینی و براندازان، عزاداری محرم در گرمای تابستان به گرمترین و عظیم‌ترین شکل ممکن برپا شد و عظمت باور مردم ایران به امام حسین (ع) را به تصویر کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تجلیل از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم آذربایجان‌شرقی و تبریز در برگزاری باشکوه عزاداری‌های دهه اول محرم تصریح کرد: هر وقت دشمنان اسلام باور‌های اعتقادی مردم را نشانه گرفته اند مردم راسخ‌تر و محکم‌تر از گذشته پای اعتقاد‌های خودشان می ایستند.

خطیب نماز جمعه تبریز به گرمایش زمین و مخاطرات آن اشاره کرد و گفت:  متاسفانه مسئولان وزارت نیرو آن گونه که باید این مخاطرات را جدی نگرفته‌اند؛ ما نیازمند تدوین سیاست‌های جدید در این حوزه هستیم و با اینکه هر سال بحران‌های کم آبی و مصرف بالای انرژی روی می دهد اما نتوانسته‌ایم چاره موثری برای حل این تهدید بیندیشیم.

وی با بیان اینکه این روز‌ها کار ما پاسخ دادن به تلفن‌های مردم که فلان جا برق قطع شده و فلان جا آب نیست شده است اضافه کرد: گفت: ضمن اینکه مردم باید در مصرف انرژی از جمله برق و آب صرفه‌جویی کنند، اما دولت هم وظیفه دارد این مخاطرات را به حداقل برساند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: این وضعیت دریاچه ارومیه است که روز به روز به طرف خشک شدن حرکت می‌کند و باید مسئولان در این رابطه تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام
captcha