حقوق بشر آمریکایی نقطه مقابل حقوق بشر انسانی است
کد خبر: 4160120
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

حقوق بشر آمریکایی نقطه مقابل حقوق بشر انسانی است

امام جمعه کرج گفت: نقطه مخالف حقوق بشر انسانی، حقوق بشر آمریکایی است که در آن، استکبار جهانی بارها با استفاده ابزاری از آن انواع ظلم‌ها و جنایات را در حق جهان اسلام و حتی مردم کشور خود انجام داده است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در نماز جمعه ۱۳ مردادماه کرج با اشاره به اینکه از ۱۶ مرداد پیش ثبت‌نام نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، گفت: افرادی که قصد ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند باید توجه داشته باشند که مجلس شورای اسلامی محل تصویب قانون درست و نظارت بر اجرای آن است و باید این افراد با برآورد کامل وارد صحنه شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۴ مرداد ماه به نام حقوق بشر انسانی نامگذاری شده است، افزود: دین اسلام دینی است که در آن ایمان به خدا و انکار هرگونه برتری در بین ملت نهادینه شده است که سعادتمندی جامعه را محقق می‌کند. نقطه مخالف حقوق بشر انسانی، حقوق بشر آمریکایی است که در آن، استکبار جهانی بارها با استفاده ابزاری از آن انواع ظلم‌ها و جنایات را در حق جهان اسلام و حتی مردم کشور خود انجام داده است که نمونه‌های بسیاری از قبیل بمباران هسته‌ای و ورود به کشورهای عراق و افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم را می‌توان نام برد.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هم هر جنایت و فتنه‌ای که در کشور اتفاق افتاده است با مدیریت استکبار جهانی بوده که تمامی این فتنه‌ها به بن بست رسیده و بارها اذعان کرده‌اند که در استحاله فکری و هویت‌زدایی جامعه اسلامی ناکام مانده‌اند.

وی در ادامه با تشکر از حضور مردم مؤمن و خداپرست کشور در عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: توطئه گران شبهه‌های بسیاری برای ضربه زدن به مراسم عزاداری امام حسین (ع)، تضعیف هیات‌ها و کم رنگ شدن واقعه کربلا وارد کردند تا به خیال خود جوانان این مرز و بوم را از اهل بیت جدا کنند، اما جوانان با حضور چشمگیر و خلاقانه خود خط بطلانی بر توطئه کشیدند و فتنه‌ها خنثی شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: همچنین باید از اقدامات سربازان گمنام امام زمان در شناسایی و مقابله با جریان‌های تروریستی که قصد ایجاد ناامنی در محرم امسال را داشتند هم تشکر ویژه کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای یکی از واجبات ضروری هر جامعه‌ای است که باید در جنگ روایت‌ها با دانستن و شناختن آن پیروز میدان بود و اجازه تحریف‌ها و دروغ پردازی‌های دشمنان را نداد.

حسینی‌همدانی گفت: دشمنان انقلاب و اسلام همواره سعی کرده‌اند با رفاه‌طلبی و منفعت‌طلبی در فضای مجازی افکار عمومی را در کنترل خود قرار دهند و با تغییر چهره، افکار شوم خود را در جامعه نهادینه کنند که فقط داشتن سواد رسانه‌ای راهکار مقابله با این دسیسه‌ها است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران با زمان‌شناسی دقیق، نکته‌سنجی درست و صداقت کامل، تیزبینانه مشکلات جامعه را کشف و علت را ریشه‌یابی می‌کنند که ریشه یابی درست، بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha