مدیران همدان پیگیر بودجه‌های فرهنگی باشند
کد خبر: 4160384
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

مدیران همدان پیگیر بودجه‌های فرهنگی باشند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مدیران استان پیگیر بودجه‌های مربوط به حوزه فرهنگ باشند تا تصمیمات فرهنگی به عرصه عمل برسد.

آیت‌الله حبیب‌الله  شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله‌ شعبانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز چهاردهم مرداد ماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: اگر این شورا شکل قوی‌تری پیدا کند، طرح‌ها و دستورالعمل‌ها عملیاتی‌تر و مبتنی بر واقعیت‌های بیرونی جامعه شود و اگر سیاست‌گذاری کلان و مدیریت فرهنگی در این شورا جایگاه پیدا کند؛ باید کمیته‌های تخصصی فعال شوند.

وی افزود:  در عرصه دانش‌آموزی به کارهای فرهنگی نیاز است بنابراین یکی از کارهایی که شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۸ انجام داد مرکز تربیت کودک و نوجوان بود و این شورا حساسیت در این عرصه را همیشه داشته است.

شعبانی با بیان اینکه امروز طراحی الگوهای جدیدی از تعامل با دانش‌آموزان نیاز است، تصریح کرد: باید مبتنی بر شناخت و شرایط تربیتی نسل جدید الگوهای تعاملی جدیدی طراحی شود؛ الگوهای جدیدی از گفت‌وگو نیاز است به طور مثال کافی نیست که یک معلم انتظار داشته باشد که هرچیزی که می‌گوید دانش‌آموز همان را قبول کند و رفتارش را تغییر دهد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای اینکه توجه ویژ‌ه‌ای به قشر دانش‌آموز شود ما نیاز به جامعه شناس و روانشناس داریم، به کسانی نیاز داریم در کمیته حضور پیدا کند و روش‌های جدیدی از تعامل با نسل جدید را طراحی کند و الگو شود؛ همچنین نیاز است از کلیشه‌ها خارج شد و با روش جدیدی روبر شد.

شعبانی با تاکید بر اینکه در این شورا مصوب شد مربیانی در اردوگاه‌ها با نگاه تربیتی مستقر شوند و دانش‌آموزان با این مربیان تعامل کنند اما تا کنون این اتفاق نیافتاده است، بیان کرد: دشمن برای این قشر در زمان بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی می‌کند و برای جبران آن میلیاردها هزینه می‌شود، در صورتی که اگر زودتر وارد شویم و کار فرهنگی کنیم می‌شود با کمترین هزینه از بهدوجود آمدن این خسارت‌ها جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: مدیران استان پیگیر بودجه‌های مربوط به حوزه فرهنگ باشند تا تصمیمات فرهنگی به عرصه عمل برسد؛ همچنین مصوبات شورای فرهنگ عمومی مرتباََ به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود تا در  پیگیری‌ها جریان فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha