خبرگزاری ایکنا بازوی توانمند کانون‌های مساجد است
کد خبر: 4160704
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

خبرگزاری ایکنا بازوی توانمند کانون‌های مساجد است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت فرهنگی و به‌ویژه رسانه‌ای جهاددانشگاهی، گفت: خبرگزاری وزین ایکنا در مسیر تحقق اهداف مساجد و رویکردهای قرآنی و فرهنگی بازوی توانمند ما در کانون‌های مساجد بوده و همواره در جریان‌سازی، جریان‌آفرینی و روایت‌گری اصولی موفق و مؤثر است.

محمدرضا مظاهری، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی که یک نهاد انقلابی است، اظهار کرد: این نهاد مبتنی بر منابع غنی از نیروی انسانی متعهد و کارآزموده و تولید علم در عرصه‌های مختلف، همواره در مسیر توسعه و پیشرفت پیشگام بوده است.

وی تأکید کرد: به یقین یکی از نهادهای تولید دانش در کشور در حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی هست که در حوزه علم، آموزش و فرهنگ توانسته با دوام و قوام، مسیر روشنی را بپیماید و به دستاوردهای متکثری نیز دست یابد.

مظاهری یکی از بهترین برنامه‌ها در راستای بهره‌مندی از دستاوردهای مجموعه جهاد دانشگاهی را برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در موضوعات هدف عنوان کرد و گفت: به‌عنوان مثال سال گذشته در تعامل با جهاد دانشگاهی، به طرحی در خصوص بررسی فرصت‌ها و تهدیدها در مساجد با محوریت کانون‌ها و رسیدن به روش‌های نوین جذب نوجوانان و جوانان به مساجد از طریق کانون‌ها در بستر برگزاری رویداد استارت‌‌آپی با حضور اندیشمندان و متفکران و افراد کار آزموده در کف میدان در مساجد رسیدیم؛ این برنامه پس از تأیید و تأمین مالی منابع، مطابق با سرفصل‌ها و در ابعاد هدف به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ارزشمندترین و متخصص‌ترین نهادها در حوزه آموزش‌ می‌باشد، طبیعتاً با نگاه به اینکه آموزش برای آموزش نباشد بلکه آموزش باید برای فراگیری روشمند، مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی باشد، این نهاد می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، توضیح داد: سهم این نهاد در تحقق شعار سال انکارناپذیر است. ارائه الگوهای موفق و الهام‌بخش با نگاهی نواندیشانه، نقد منصفانه و نقدپذیری مصلحانه در چارچوب هیئت‌های اندیشه‌ورز و بهره‌گیری از فناوری‌ها در این مجموعه می‌تواند در تحقق شعار سال مؤثر واقع شود.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی همچنین با تشخیص نظام‌مسائل و نیازهای علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور و ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه و تأثیرگذار در اسناد بالادستی، کلان برنامه‌ها و تصمیم‌های بزرگ در کشور می‌تواند راهگشا باشد.

مظاهری در خصوص تعامل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جهاد دانشگاهی استان، توضیح داد: حسن تعامل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جهاد دانشگاهی طی چند سال اخیر، توانسته افق‌های روشنی را پیش روی بچه‌های مسجد قرار دهد.

وی در ادامه بیان کرد: به‌عنوان نمونه ما در مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم از ظرفیت فرهنگی و به‌ویژه رسانه‌ای این نهاد بهره برده‌ایم که به طور خاص، خبرگزاری وزین ایکنا در مسیر تحقق اهداف مساجد و رویکردهای قرآنی و فرهنگی بازوی توانمند ما در کانون‌های مساجد بوده و همواره درجریان‌سازی، جریان‌آفرینی و روایت‌گری اصولی موفق و مؤثر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تأیید کرد: در حوزه آموزش نیز برنامه‌های موفقی را پشت سر گذاشتیم به‌طور مصداقی، دوره ملی آموزش کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور به میزبانی استان توسط این دو نهاد در سطح کشور برگزار شد. 

وی تصريح کرد: همچنین در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان نیز، در رشته‌های مختلف، شاهد برگزاری کلاس های مشترک هم در مجموعه جهاد دانشگاهی و هم ستاد کانون های مساجد بوده‌ایم. که امیدواریم با تدوام نگاه حمایتی و کمک به بچه های مسجد شاهد تقویت گفتمان مشترک در حوزه های مذکور باشیم.

مظاهری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترين راهکارهای تقویت جریان انقلابی جهاددانشگاهی در سطح کشور، روزآمد شدن برنامه‌ها و فعالیت‌ها متناسب با تحولات علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در سطح جامعه است، به‌صورتی که جوانان ما خواسته‌ها و ایده های خود را بتوانند در جهاد دانشگاهی ارائه و جستجو کنند.

مدیر کانون‌های مساجد استان در پایان گفت: با ارائه طرح‌های حمایتی از مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی به‌ویژه نهادهای برخاسته از انقلاب می‌توان ایمن‌سازی فضای فرهنگی با رنگین‌کمانی از فعالیت‌ها را از طریق تعامل با جهاد دانشگاهی انتظار داشت.

انتهای پیام
captcha